چین بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش می دهد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، چین تصمیم دارد در 5 سال آینده، سالانه سرمایه گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه را 7 درصد افزایش دهد.

چین بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش می دهد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق گزارش ها دولت چین تصمیم دارد امسال بودجه های خود در حوزه تحقیقات پایه را 10.6 درصد افزایش دهد. چنین رشد بودجه ای نشان دهنده تعهد این کشور به ایجاد پیشرفت های بیشتر در این زمینه است. این درحالی است که چین و آمریکا در این حوزه با یکدیگر رقابت شدیدی دارند.

دولت های محلی چین نیز اعلام نموده اند بر این طرح 5 ساله تمرکز می نمایند.

حوزه های تحقیق و توسعه ای که شامل افزایش بودجه می شوند، عبارتند از نسل آینده هوش مصنوعی، اطلاعات کوانتومی، علوم اعصاب، نیمه رساناها، تحقیقات ژنتیک و فناوری زیستی، داروهای پزشکی، اکتشافات در اعماق فضا، اعماق دریا و قطب های زمین.

علاوه بر آن این کشور تصمیم دارد آزمایشگاه های ملی بیشتری تاسیس کند تا روی اطلاعات کوانتومی و هوش مصنوعی تحقیقاتی را انجام دهند. همچنین دولت چین از شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی که مراکز تحقیق و توسعه خود را در چین تاسیس نمایند، حمایت می نماید.

از دیگر حوزه هایی که قرار است در طرح جدید گسترش یابند می توان به خودروهای برقی و شبکه های نسل پنجم ارتباطات اشاره نمود. چین تصمیم دارد در 5 سال آینده گسترش شبکه نسل پنجم اینترنت موبایل را به 56 درصد برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1508

به "چین بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید