چین: ورود آمریکا با زور به کنسولگری ما نقض قوانین بین المللی است

به گزارش سفر به تایلند، سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام نیرو های آمریکایی در ورود با زور به کنسولگری این کشور در شهر هیوستون ترا محکوم کرد.

چین: ورود آمریکا با زور به کنسولگری ما نقض قوانین بین المللی است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اقدام مأموران آمریکایی در ورود به کنسولگری چین در شهر هیوستون را محکوم کرد.

وانگ ون بین، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: کنسولگری چین در هیوستن، مقر دیپلماتیک و کنسولی چین و جزو املاک دولت این کشور است.

وی افزود: طبق کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی و کنوانسیون روابط کنسولی چین-آمریکا طرف آمریکایی نباید به هیچ طریقی به زور وارد چنین مقر هایی گردد. چین این اقدام را محکوم نموده و مخالفت قاطعانه خودش را با ورود نیرو های آمریکایی با زور به این ساختمان اعلام می نماید.

رسانه ها چند روز پیش گزارش دادند کنسولگری چین در شهر هیوستون آمریکا اندکی پس از تعطیل شدن، مورد تعرض مقامات آمریکایی نهاده شد.

آدینه بعدازظهر به وقت محلی، چند ساعت بعد از آن که این کنسولگری رسماً تعطیل شد مأموران آمریکایی با توسل به زور درب پشتی ساختمان کنسولگری را باز کردند.

آمریکا در ادامه سیاست خود برای فشار علیه چین چند روز پیش از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همان روز دستور این کشور برای تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را تأیید کرد و درباره دلیل آن مدعی شد: دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها صادر کردیم.

وزارت خارجه چین در واکنش گفت اتهام زنی های آمریکا روابط دوجانبه را تضعیف می نماید و اضافه نمود به زودی اقدام متقابل مناسب را اعلام می نماید. در واکنش، چین هم روز آدینه به آمریکا دستور داد ظرف 72 ساعت کنسولگری اش در شهر چنگدو را تعطیل کند.

ایالات متحده چهار ساختمان دیپلماتیک در چین دارد که شامل یک سفارتخانه در پکن و سه کنسولگری در چنگدو، شانگ های و شنیانگ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1107

به "چین: ورود آمریکا با زور به کنسولگری ما نقض قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: ورود آمریکا با زور به کنسولگری ما نقض قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید