گزارش تصویری، شاهکار معماری لویی ویتون

به گزارش سفر به تایلند، بنیاد لوئی ویتون در پاریس، شاهکاری در دنیای معماری است که برای ساخت آن بیش از 140 میلیون دلار هزینه شده و از سال 2014 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

گزارش تصویری، شاهکار معماری لویی ویتون

غزال زیاری: بعید است تا به امروز نام لویی ویتون، برند لوکس و فرانسوی جهانی مد و فشن به گوشتان نخورده باشد؛ با این حال شاید چشم تان به ساختمان زیبای لوئی ویتون در دل پاریس نیفتاده باشد.

این بنای عجیب، مجذوب نماینده و متفاوت نتیجه همکاری بین لوئی ویتون (تلفظ درست آن به زبان فرانسوی لویی ووتان است) برند گران قیمت و لاکچری فرانسوی با فرانک گری، یکی از معروف ترین معماران جهانست که به طراحی و ساخت یکی از منحصربه فردترین و جالب توجه ترین بناهای شهر فرانسه و شاید حتی جهان انجامیده است.

با تماشا بنیاد لوئی ویتون، حس کشتی به گل نشسته ای در جنگل در فکر شکل می گیرد. این کشتی 12 بادبان شیشه ای دارد که انعکاس نور روی این بادبان ها، آن را در جهانیی از پرتوهای نور محاصره می نماید.

برای آنکه این حس بیشتر به شما القا گردد، در اطراف ساختمان، برکه آب بزرگی طراحی شده و این بنا را احاطه نموده است.

طراح و سازنده این بنای جادویی، فرانک گری معمار سرشناس کانادایی-آمریکایی است که سابقه طراحی ساختمان های معروفی مثل خانه رقصان، موزه گوگنهایم بیلبائو و تالار کنسرت والت دیزنی را بر عهده داشته و برنده یکی از معتبرترین جوایز جهانی معماری یعنی پریتزکر است.

ساخت این بنا در سال 2005 شروع شد و بیش از 140 میلیون دلار هزینه دربر داشت. بعد از حدود یک دهه، بنیاد لوئی ویتون ساخته و در سال 2014 درهای آن به روی علاقه مندان باز شد.

طراحی این بنا به نحوی سنت ساختمان های باغ شیشه ای قرن 19 را تداعی می نماید.

بازدیدنمایندگان با رفتن از یک گالری به گالری دیگر، به وسیله پنجره های بزرگ شیشه ای، مناظری زیبا از باغ را می بینند و این زیبایی ها را با تجربه بازدید از موزه ادغام می نمایند.

آنها درعین حال می توانند از پله های بیرونی که زیر بادبان های شیشه ای واقع شده اند، بالا بروند و به باغ ها و نمایشگاه های پشت بام برسند.

این مکان به عنوان فضای اجتماعی فعال طراحی شده است و دارای چندین رستوران و کتاب فروشی است.

فضای بزرگ و چندمنظوره ای که در مجاورت سالن ورودی است، کاربردهای مختلفی دارد و می تواند به عنوان سالنی با گنجایش 350 نفر، فضای نمایشگاهی یا محل برگزاری رویدادها مورداستفاده قرار گیرد.

این پروژه درواقع یک کاتالیزور بین المللی برای نوآوری در طراحی و ساخت دیجیتال به شمار می رود و استانداردهای جدیدی را در استفاده از فناوری های پیشرفته دیجیتال و ساخت، ایجاد و معرفی نموده است.

بیش از 400 نفر در طراحی مدل ها، مهندسی قوانین و مونتاژ در یک مدل دیجیتالی سه بعدی میزبان مشارکت کردند و بیش از 3600 پنل شیشه ای و 19000 پنل بتنی که نما را تشکیل می دهند با استفاده از تکنیک های ریاضی شبیه سازی شده و با استفاده از ربات های صنعتی پیشرفته قالب گیری شدند و همگی به صورت اتوماتیک، به وسیله مدلی سه بعدی ساخته شدند. نرم افزار جدیدی نیز برای به اشتراک گذاری و کار با طراحی پیچیده پیشرفته است.

یکی از فناوری های مدرن و جالب توجه این پروژه، ساختار سقف شیشه ای موزه هنر پاریس است که امکان جمع آوری و استفاده مجدد از آب باران را فراهم می نماید.

اطلاعات اجمالی:

موقعیت: پاریس فرانسه

معمار: گروه گهری

وسعت: 11.700 مترمربع

سال: 2014

منبع: archdaily

54321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 خرداد 1403 بروزرسانی: 7 خرداد 1403 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2282

به "گزارش تصویری، شاهکار معماری لویی ویتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری، شاهکار معماری لویی ویتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید