گزینه نظامی آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

به گزارش سفر به تایلند، مقامات آمریکایی فشار بر شرکتها و دشمنان خارجی برای مبارزه با خلافکاران سایبری را افزایش دادند و بایدن در حال آنالیز همه گزینه ها از جمله پاسخ نظامی برای رویارویی با این تهدید روزافزون است.

گزینه نظامی آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه ای در مورد این که آیا اقدام نظامی برای دفاع از کشور در برابر خلافکاران سایبری مورد ملاحظه قرار گرفته است، گفت: دولت بایدن در حال آنالیز همه گزینه هاست.

ریموندو درباره گزینه های مورد آنالیز شرح نداد اما گفت که این موضوع در ملاقات ماه جاری رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در صدر موضوعات مورد بحث قرار خواهد داشت. تهدید روزافزون حملات سایبری، دولت بایدن را به موضع خصمانه تری در برابر روسیه کشانده است که تصور می رود محل انجام بعضی از این حملات سایبری است.

وزیر بازرگانی آمریکا گفت: ما هیچ گزینه ای را کنار نمی گذاریم چرا که درباره تبعات، پیغامدها یا تلافی فکر می کنیم.

هفته گذشته بزرگترین شرکت صنایع گوشتی دنیا هدف حمله سایبری قرار گرفته و در ماه مه اپراتور بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی آمریکا قربانی حمله باج افزاری شد و نگرانیها نسبت به مختل شدن تامین غذا و سوخت را برانگیخت.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی با اشاره به هزاران حمله ای که علیه بخشهای مختلف انرژی انجام می گیرد، در مصاحبه جداگانه ای با سی ان ان اظهار نموده است دشمنان آمریکا قادرند کل شبکه نیروی این کشور را از کار بیاندازند.

حملات سایبری برجسته اخیر باعث شده است بایدن مسئله انجام این حملات از خاک روسیه را در میان مسائلی قرار دهد که در ملاقاتش با پوتین مطرح خواهد نمود.

مقامات آمریکایی می گویند کاخ سفید میخواهد از ملاقات 16 ژوئن برای ارسال پیغام واضحی به رهبر روسیه استفاده کند. به گفته بعضی از کارشناسان سایبری، گام بعدی ممکن است بی ثبات سازی سرورهای رایانه ای مورد استفاده برای انجام این حملات سایبری باشد.

مقامات آمریکایی از شرکتهای خصوصی خواسته اند در مورد این حملات هوشیارتر و شفاف باشند. پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا روز یکشنبه گفت: حملات مه به خط لوله کلونیال که باعث کمبود موقتی بنزین شد، پیغامدهای ملی حمله سایبری به یک شرکت خصوصی را نشان داد.

وزیر انرژی آمریکا گفت: شرکتها باید هنگامی که هدف حمله قرار می گیرند دولت فدرال را آگاه نمایند و از پرداخت باج به هکرها خودداری نمایند. وی ضمن مخالفت با پرداخت باج، اظهار کرد مطمئن نیست آیا بایدن یا کنگره آماده غیرقانونی کردن پرداخت باج هستند یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، مارک وارنر، سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیا روز یکشنبه بیان کرد شرکتها باید ملزم شوند حملات باج افزاری را گزارش نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1660

به "گزینه نظامی آمریکا برای مقابله با حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه نظامی آمریکا برای مقابله با حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید