گوشی های ایسوس بی سروصدا در حال بهتر شدن هستند

به گزارش سفر به تایلند، بیان کردن چنین موضوعی کمی عجیب است ولی باید بگوییم که یکی از برندهای جدید امیدوارکننده در حوزه گوشی های هوشمند، به هیچ عنوان برند تازه کاری محسوب نمی شود. دلایل زیادی را برای عدم موفقیت ایسوس در این صنعت می توان بیان کرد که از چندین سال قبل وارد این بازار شده و البته بعضی از آن ها به مسائل داخلی این غول تکنولوژی برمی شود.

گوشی های ایسوس بی سروصدا در حال بهتر شدن هستند

مشکل ایسوس در حوزه گوشی های هوشمند هیچ وقت عدم توجه رسانه ها و قرار دریافت در زیر سایه نبوده است و بیشتر از هر چیزی به فقدان جهت کلی برمی گردد. ایسوس برای مدت طولانی تمرکز خود را به ساخت گوشی های مبتنی بر طراحی های عجیب و غیرمتعارف معطوف کرد به این امید که بتوانند توجهات گسترده ای را جلب نمایند. این شرکت اساسا انواع و اقسام روینمودهای نوآورانه را برای ارائه محصول غیرتکراری امتحان کرد که به خودی خود نکته منفی محسوب نمی گردد. اما متأسفانه، واقعیت امر این است که بسیاری از ایده های خلاقانه ای که بر روی کاغذ هیجان انگیز به نظر می رسند، در جهانی واقعی شکست می خورند یا اینکه نمی توانند توجه کاربران زیادی را جلب نمایند.

در حالی که ایسوس در زمینه گوشی های هوشمند در بین 10 سازنده برتر جهان قرار ندارد، اما جدیدترین گوشی های این شرکت نشان دهنده اتخاذ رویکرد جدید مدیران ایسوس هستند. شاید برای اولین بار، می توانیم به جای پتانسیل فرضی این گوشی ها، در خصوص آینده امیدوارنماینده این گوشی ها اظهارنظر کنیم.

حرکت بین رویکرد نوآورانه و محافظه کارانه

قبل از عرضه گوشی های سری ZenFone در سال 2014 که تا حد زیادی گوشی های متعارفی بودند، این شرکت با ارائه تبلت های سری Transformer Pads سروصدای زیادی به راه انداخت که به نوعی پدر معنوی لپ تاپ های هیبریدی امروزی محسوب می شوند. به دلیل استقبال خوب از این تبلت ها، ایسوس کوشش کرد چنین رویکردی را با عرضه گوشی های سری PadFone به این حوزه منتقل کند.

این یکی از ایده هایی بود که بر روی کاغذ جذاب به نظر می رسید اما ایسوس شکست را نپذیرفت و با اعمال تغییرات مختلف و عرضه نسل های گوناگون، کوشش کرد توجه کاربران را جلب کند. این فقط بخشی از کوشش ایسوس برای ارائه محصولات نوآورانه بود و این شرکت با امید اینکه حداقل یکی از این محصولات موفقیت گسترده ای جلب کند، به کوشش های خود ادامه داد.

به همین خاطر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی هایی مانند واقعیت افزوده، زوم اپتیکال پیشرفته، دوربین های سلفی همه فن حریف و بسیار از موارد دیگر معطوف کرد. اما با گذشت زمان، هیچ کدام از این ریسک ها نتایج قابل توجهی به همراه نداشتند و این شرکت تصمیم گرفت رویکرد خود را عوض کند. کمی پس از عرضه گوشی گیمینگ ROG، این شرکت از ZenFone 6 رونمایی کرد که از تعادل خیلی خوبی بین تفکر سنتی و نوآورانه بهره می برد.

یک شروع دوباره عالی بر اساس دو ایده خوب

عرضه نخستین نسل گوشی گیمینگ ROG شروعگر فصل جدیدی برای بخش موبایل ایسوس است. طبق گزارشی که در انتهای سال گذشته منتشر شد، محبوبیت این گوشی گیمینگ این اعتماد به نفس را در ایسوس ایجاد کرد که به جای تمرکز بر گوشی های میان رده، توجه بیشتری به کاربران حرفه ای نشان بدهد.

بیشتر ویژگی های جذاب برند ROG برای گیمرهای کامپیوتر، طوری بودند که می شد آن ها را به نوعی به گجت های کوچک تر منتقل کرد و به همین خاطر جای تعجب دارد که چرا ایسوس برای ساخت گوشی های گیمینگ این همه سال صبر نموده است. البته احتمالا در رابطه با این موضوع پیش خود می گویید این روزها تقریبا تمام پرچم داران به خوبی می توانند از پس اجرای بازی های سنگین بربیایند.

چنین موضوعی شاید صحت داشته باشد، ولی در هر صورت نسل اول و دوم گوشی ROG ایسوس از ویژگی هایی بهره می برند که عموم پرچم داران فاقد آن ها هستند؛ به عنوان مثال می توانیم به مواردی مانند نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بسیار سریع، اسپیکرهای قدرتمند و دارای پخش صداهای بسیار بلند و همچنین عمر باتری عالی اشاره کنیم. همچنین نباید طراحی قابل توجه این گوشی ها را از قلم بیندازیم که نسبت به طراحی تکراری بسیاری از گوشی ها توجهات زیادی را جلب می نمایند.

البته هرچقدر هم یک گجت بسیار جذاب باشد، بسیاری از کاربران حاضر نیستند برای خرید چنین محصولی 900 دلار یا بیشتر از آن هزینه نمایند که برای چنین افرادی، ایسوس پرچم دار ZenFone 6 را با قیمت حدودی 500 دلار عرضه نموده است. این گوشی با داشتن ویژگی های مرسوم و البته نوآورانه و با قیمت مناسبی که دارد، یک پرچم دار قابل توجه به حساب می آید.

نسل دوم ROG Phone و ZenFone 6 در کنار یکدیگر رویکرد جدید ایسوس را در قبال بازار گوشی های هوشمند نشان می دهند و با این کار این شرکت میخواهد به عنوان یک برند قابل اعتنا در این حوزه مطرح گردد.

راه طولانی پیش روی ایسوس

ساخت گوشی های جذاب فقط بخشی از قضیه است و کاربران سرتاسر جهان باید بتوانند این محصولات را خریداری نمایند. ایسوس اگرچه از سال ها قبل به ساخت گوشی های هوشمند روی آورده است، ولی در بسیاری از کشورها مانند آمریکا از لحاظ عرضه گوشی های خود اصلا عملکرد خوبی ندارد و به همین خاطر پتانسیل بالای این دو گوشی تا حد زیادی از دست می رود.

ایسوس باید هرچه زودتر در کنار عرضه گوشی های جذاب، در زمینه عرضه گسترده آن ها هم عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. در هر صورت، حداقل بر روی کاغذ شرکت ایسوس از ویژگی های لازم برای کسب موفقیت در این حوزه بهره می برد که البته در این صنعت، چنین چیزی لزوما منجر به موفقیت در جهانی واقعی نمی گردد.

خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 406

به "گوشی های ایسوس بی سروصدا در حال بهتر شدن هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "گوشی های ایسوس بی سروصدا در حال بهتر شدن هستند" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های ایسوس بی سروصدا در حال بهتر شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید