یا اجازه شعار علیه روسای قوای دیگر را بدهید یا ...

به گزارش سفر به تایلند، اگر یکی از مسئولان قوای دیگر و یا یکی از روحانیون بلندمرتبه در حال سخنرانی باشد، باز هم شاهد این گونه اعتراضات خواهیم بود؟ کسی جرأت نمی کند در هنگام سخنرانی نامبردگان شعار دهد اما در مورد رئیس جمهور این گونه نیست و به راحتی در کشور به ایشان توهین و فحاشی می گردد.

یا اجازه شعار علیه روسای قوای دیگر را بدهید یا ...

به گزارش خبرنگاران، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: مفاسد مالی طی دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته و این رشد همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی تفاوت چندانی میان فسادهای میلیارد تومانی با فسادهای میلیارد دلاری وجود ندارد و این وظیفه قوه قضائیه است که به فساد اعم از کوچک و بزرگ رسیدگی کند.

واقعیت امر آن است که بعضی می خواهند منشأ فساد را دولت آقای روحانی نشان دهند و اعلام نمایند ریشه فساد در دولت است. در نتیجه صحبت رئیس جمهور در مورد لزوم رسیدگی به فسادهای میلیارد دلاری را می توان پاسخی به این افراد دانست. رئیس جمهور می خواهد بگوید: فساد فقط در مدیران دولتی نیست و فقط قوه مجریه با مشکل فساد دست و پنجه نرم نمی نماید. همه ما آگاهیم که مفاسد خارج از دولت اگر از مفاسد دولتی بیشتر نباشد، یقیناً کمتر هم نیست و به همین دلیل است که رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی به قوه قضائیه توصیه می نماید. در این ماجرا رگه هایی از برخورد سیاسی نیز وجود دارد. بعضی ادعا می نمایند که گوشه ای از مسائل به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 باز می گردد. در کنار آن رقابت ها نوعی دوگانگی نسبت به دولت وجود دارد و کوشش هایی در جریان است که دولت به عنوان مسبب اصلی فساد در کشور معرفی گردد. رفتار رئیس جمهور پاسخی به این هجمه هاست و آقای روحانی می خواهد به مردم بگوید فساد در سطوح مختلف وجود دارد.

جنبه دیگر سخنرانی آقای روحانی اما اعتراضاتی و شعارهایی است که علیه شخص رئیس جمهور مطرح شد. سؤال من از مسئولان امر این است که آیا اگر یکی از مسئولان قوای دیگر و یا یکی از روحانیون بلندمرتبه در حال سخنرانی باشد، باز هم شاهد این گونه اعتراضات خواهیم بود؟ کسی جرأت نمی نماید در هنگام سخنرانی نامبردگان شعار دهد اما در مورد رئیس جمهور این گونه نیست و به راحتی در کشور به ایشان توهین و فحاشی می گردد. اگر این رفتار و تخریب رئیس یک قوه صحیح است پس باید این اجازه از سوی قوه دیگر صادر گردد که در سخنرانی آنها نیز شعار بدهند. اگر این گونه نیست و نباید بی احترامی به رئیس یک قوه صورت بگیرد، چرا در مورد آقای رئیس جمهور این رفتار صورت می گیرد و هیچ برخوردی با بانیان این توهین ها و تخریب ها صورت نمی گیرد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 550

به "یا اجازه شعار علیه روسای قوای دیگر را بدهید یا ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یا اجازه شعار علیه روسای قوای دیگر را بدهید یا ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید