یلدا را مدیریت نکنیم، موج چهارم بیماری بیداد خواهد نمود

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اگر دورهمی های شب یلدا را درست مدیریت نکنیم، موج چهارم بیماری کرونا کشته و بسیار فاجعه بار خواهد بود.

یلدا را مدیریت نکنیم، موج چهارم بیماری بیداد خواهد نمود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

رضایی بنا 30 آذر در مراسم تجلیل از پرستاران در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما در انتها موج سوم بیماری کرونا با یک فرایند کاهشی در شیوع و ابتلای بیماران در استان روبه رو هستیم که قطعا با رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم، این فرایند کاهشی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: 30 تا 40 درصد تعداد مراجعین به بیمارستان ها در هفته های اخیر کاهش پیدا نموده و ما در کنار کاهش بار مراجعات سرپایی و بستری، با افزایش بیماران ترخیصی نیز روبه رو هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هر چند در آمار بیماران تحت مراقبت در آی.سی.یو و فوتی ها یک شرایط محسوس کاهنده را روبه رو نیستیم اما در روزهای آینده این فرایند نیز در انتها موج سوم ظهور و بروز واقعی پیدا خواهد نمود و فوتی های ما نیز کمتر خواهد شد.

رضایی بنا اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تعداد بیماران بستری کرونا به کمتر از 27 نفر رسید در حالی که تعداد ترخیصی های ما به 49 نفر رسیده که 1.5 برابر ترخیصی های ما بیشتر از بستری هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر 326 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 75 نفر در آی.سی.یو بستری بوده و هفت نفر نیز در شبانه روز گذشته فوت کردند.

رضایی بنا افزود: قطعا به تناسب شرایط کاهنده در کشور، ما نیز در استان شرایط کاهشی را در شیوع بیماری کرونا شاهد هستیم که قطعا باید از تجربه موج اول و دوم در نگهداشتن این شرایط و باز نگشتن به شرایط سخت روزهای گذشته پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: با گذشت 10 ماه تجربه بسیار گران سنگی را در حوزه مدیریت بیماری کرونا به دست آوردیم و همچنان تا زمان تزریق واکسن انتظار می رود عموم هموطنان با رعایت موازین بهداشتی و دور بودن از تجمعات و زدن ماسک به کنترل این بیماری یاری نمایند.

رضایی بنا اظهار کرد: خطرناک ترین مرحله در گذر از این شرایط، بیمارانی هستند که هیچ علامت مشخصی ندارند و به ظاهر سالم بوده اما در حقیقت ناقل بیماری به شمار می فرایند که اگر مراقبت و کنترلی در رفت و آمد آنها انجام نگردد، قطعا شیوع بیماری افزایش پیدا می نماید.

وی در ادامه توضیح داد: کرونا بدون توجه به شرایط امکان شیوع همه جانبه در هر نقطه آلوده را دارد و ما باید با احتیاط بیشتر شرایطی را فراهم کنیم تا کمترین آسیب را در گذر از این شرایط داشته باشیم.

رضایی بنا به نزدیکی شب یلدا و ضرورت برگزاری این آیین سنتی به شکل مجازی اشاره نمود و گفت: ما اگر می خواهیم موج چهارم این بیماری آغاز نگردد و در زمستان با مسائل عدیده ای روبه رو نشویم، بهترین راه چاره نشستن در خانه و پرهیز از هرگونه دورهمی است که ما امشب و فردا شب باید مراقبت بیشتر را انجام دهیم.

وی اضافه نمود: به تناسب افزایش تجمعات و حضور جمعیت در یک فضای بسته بدون تهویه مناسب، انتشار ویروس به سرعت انجام می گیرد و اگر ما نتوانیم شب یلدا را با مراقبت جدی سپری کنیم فاجعه کرونا را در زمستان و موج چهارم شاهد خواهیم بود.

رضایی بنا در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ستاد کرونا تصمیم گرفته طی امروز و فردا هرگونه تردد و عبور و مرور را محدود کند به طوریکه از ساعت شش عصر امروز و فردا فعالیت اصناف و از ساعت هشت شب شنبه و یکشنبه رفت و آمد خودروها ممنوع خواهد بود.

وی افزود: پیش از این ساعات نیز امیدواریم مردم از رفت و آمد و تردد نابجا پرهیز نموده و در این دو روز بیشتر ساعات خود را در منزل و در بین خانواده سپری نمایند و از هرگونه برگزاری تجمعات در منزل دوستان و نزدیکان به جد پرهیز نمایند.

رضایی بنا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ادامه داد: مردم بهترین تکریم را از پرستاران انجام می دهند و در تکریم این زحمتکشان همین شایسته که مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان نمود: پرستاران ما 10 ماه سخت و بسیار طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته اند و بیشترین لحظات خود را بر سر بالین بیماران سپری کردند که امیدواریم در این شرایط خطیر و حساس بدون هرگونه استرس به انجام وظیفه پرستاران یاری کنیم و خودمان مراقبت های لازم را انجام دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: مراسم تجلیل از پرستاران به شکل گسترده سال جاری با توجه به شرایط کرونا برگزار نشد ولی در هر بیمارستان به تناسب شرایط کرونا به صورت محدود از پرستاران نمونه تجلیل از زحمات آنها پاس داشته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1358

به "یلدا را مدیریت نکنیم، موج چهارم بیماری بیداد خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یلدا را مدیریت نکنیم، موج چهارم بیماری بیداد خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید