10 پروژه برای ایجاد پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولاتی چون سوخت های زیستی اتانول و بایودیزل بدون آسیب به طبیعت و جانداران نیازهای بشر را هم تامین می نمایند. این محصولات از دل طبیعت برآمده اند و دوستی ماندگاری هم با آن خواهند داشت.

10 پروژه برای ایجاد پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر

پالایشگاه هایی که سال ها است در بعضی کشورها پیشرفته و به جایگزینی برای پالایشگاه های فسیلی بدل شده است، انتظار می رود که صنعت بیوپالایشگاهی در چندسال آینده برای فراوری محصولات تجاری در مقیاس بزرگ آمادگی داشته باشد.

کشورهای آمریکا، برزیل، اتحادیه اروپا، چین کشورهایی هستند که در این زمینه سرمایه گذاری های خوبی و نتایج قابل قبولی هم ثبت نموده اند. این باور جهانی وجود دارد که توسعه پالایشگاه های زیستی به یاری شرکت های غیردولتی میسر است. هرچند که حمایت های دولتی را هم احتیاج دارد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این هدف در کشور اقدام به تعریف 30 پروژه ملی در سطح استان های مختلف نموده است تا گامی بزرگ برای شکل گیری و ایجاد این نوع از پالایشگاه ها در کشور بردارد.

ایجاد 20 پایلوت فناوری در حوزه های مختلف بیوتکنولوژی محیط زیست مانند تصفیه فاضلاب، بیولاستیک، بیوکمپوست و اسید هیومیک، بیوسنسورها، مالچ های زیستی و غیره و 10 پروژه ایجاد پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر؛ طرح هایی است که قرار است با یاری شرکت های دانش بنیان و با حمایت بخش دولتی انجام گردد.

اجرای این طرح ها تاب آوری ملی را افزایش می دهد و به اشتغالزایی پایدار و حفظ محیط زیست در کشور یاری بزرگی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2105

به "10 پروژه برای ایجاد پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پروژه برای ایجاد پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید