280 قاضی در گلستان فعالیت می نمایند

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، علی رنجبر عصر شنبه در مراسم تجلیل از قضات نمونه استان گلستان، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد قضات یکی از نیازهای ضروری دستگاه قضائی است که بر پایه اصول علمی بنا گردیده است و هدفش کشف نقاط ضعف و قوت قضات است.

280 قاضی در گلستان فعالیت می نمایند

وی اضافه کرد: هدف اول بازرسی ها شناخت ضعف ها و کاستی های موجود در امر قضاوت است که بسیار مهم بوده و به سلامت دستگاه قضا یاری می نماید و در وهله دوم به دنبال سنجش دقیق عملکرد قضات متناسب با استاندارهای شرعی و علمی در این حرفه و معرفی آن ها به دستگاه قضائی است.

رنجبر ادامه داد: سالانه نزدیک به چهار هزار نفر از قضات کشور ترفیع دریافت می نمایند و این نشان دهنده حساسیت سیستم قضائی و نظارت بر عملکرد این افراد در مسند قضاوت است.

وی گفت: نتیجه این بازرسی ها علاوه بر نظارت بر عملکرد قضات و رضایت مردم از محاکم قضائی است.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات گفت: در گلستان 280 قاضی مشغول به قضاوت در محاکم قضائی هستند که 100 نفر از آنان به صورت آزمایشی مشغول به کار بوده و بیش از 10 درصد از قضاتی که در ارزشیابی ها نمره بالای 70 درصد را کسب نمایند، مورد تشویق قرار می گیرند.

رنجبر اضافه کرد: شاخص ها و معیارهایی برای انتخاب قضات وجود دارد که داشتن روحیه خدمتی به نظام و مردم، حسن خلق، رعایت شئون قضائی، داشتن عزت نفس، داشتن بی نیازی از دیگران، شجاعت و قاطعیت در برخورد با دیگران از نمونه های شاخص این انتخاب است.

در سرانجام این مراسم از تعداد 20 نفر از قضات نمونه گلستانی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 28

به "280 قاضی در گلستان فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "280 قاضی در گلستان فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید