58 دانشگاه برای جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی مشارکت کردند ، استارپوزال، فرهنگسازی انجام پایاننامههای هدفمند

به گزارش سفر به تایلند، رئیس جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال) از مشارکت 58 دانشگاه کشور در این جشنواره خبر داد.

58 دانشگاه برای جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی مشارکت کردند ، استارپوزال، فرهنگسازی انجام پایاننامههای هدفمند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

حامد ابراهیمی معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و رئیس جشنواره کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: در حال حاضر بیش از 740 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند، اگر پایان نامه و رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی با هدف تولید محصول یا ارائه خدمت فناورانه تعریف و انجام شود می تواند به رفع نیاز داخل و حل چالش های تولید و صنعت کشور کمک کند. جشنواره کارآفرین دانشگاهی برای فرهنگ سازی تحقق این امر برگزار می شود.

برگزاری جشنواره استارپوزال علیرغم شرایط کرونا

معاون پارک علم و فناوری مدرس درباره برگزاری جشنواره علیرغم شرایط کرونا افزود: گام های ابتدایی برگزاری جشنواره از بهمن ماه 98 شروع شد که مقارن گشت با شیوع کروناویروس و طبعا فعالیت دانشگاه ها تحت الشعاع این موضوع قرار گرفت. اما با درنظر دریافت تدابیر لازم، در این مدت مخاطبان جشنواره حدود 7 هزار نفرساعت از رویداد های آموزشی و دوره های توانمندساز در زمینه تجاری سازی به صورت وبینار استفاده کردند. با اعلام فراخوان دریافت طرح در شهریور ماه،437 طرح، از 58 دانشگاه و 25 استان ایران در وبگاه جشنواره به ثبت رسید.

ابراهیمی گفت: پس از انجام فرآیند پایش اولیه، 95 ایده دارای پتانسیل تجاری شدن به مرحله اول داوری راه یافتند. داوری مرحله اول جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال) با رویکرد بررسی جنبه های علمی-پژوهشی طرح ها، توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در آبان ماه 1399 انجام شد و درنتیجه آن40 طرح به مرحله دوم داوری راه پیداکردند.

وی افزود: تیم های راه یافته به مرحله دوم داوری در چهار حوزه فناوری سلامت، کشاورزی و امنیت غذایی، ساخت و تولید و فناوری های نرم و در 4 روز و با حضور 25 داور متخصص از شتابدهنده های تخصصی هر حوزه، صندوق های سرمایه گذاری، هولدینگ های صنعتی، پارک های علم وفناوری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، به رقابت پرداختند.

جایزه نقدی همراه با خدمات مشاوره و سرمایه گذاری

رییس جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی بیان نمود: برگزارکنندگان جشنواره 200 میلیون تومان جایزه نقدی به تیم های برتر، در قالب کمک هزینه توسعه فناوری پرداخت می کنند که سهم سه تیم اول به ترتیب 30، 25 و 20 میلیون تومان خواهد بود. همزمان با برگزاری مراحل داوری، تیم هایی که در مرحله شتابدهی قرارداشته یا نیاز به جذب سرمایه دارند توسط شتابدهنده ها و سرمایه گذاران همکار جشنواره مورد حمایت قرار می گیرند.

معرفی شرکت های برتر جشنواره به عنوان شرکت خلاق

ابراهیمی پذیرفته شدن استارپوزال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مبادی معرفی شرکت های خلاق را یکی از امتیازات حضور استارتاپ های دانشگاهی در جشنواره بیان نمود و گفت: با پررنگ تر شدن نقش اساتید کارآفرین در دانشگاه ها بتوان نسبت بیشتری از اعضای هیات علمی را به حوزه کارآفرینی و تعریف پایان نامه های با قابلیت تجاری شدن هدایت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1348

به "58 دانشگاه برای جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی مشارکت کردند ، استارپوزال، فرهنگسازی انجام پایاننامههای هدفمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 دانشگاه برای جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی مشارکت کردند ، استارپوزال، فرهنگسازی انجام پایاننامههای هدفمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید