آخرین شرایط تامین سوخت نیروگاه ها

به گزارش سفر به تایلند، وزیر نیرو از همت وزارت نفت برای تخصیص سوخت به نیروگاه ها اطلاع داد و گفت: در صورت تداوم این عملیات، در زمینه فراوری پایدار مسئله ای نخواهیم داشت.

آخرین شرایط تامین سوخت نیروگاه ها

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط نیروگاه های کشور، آن ها را آماده فراوری اعلام نمود و گفت: برنامه تعمیرات اساسی نیروگاه ها از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا به امروز حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به بارش های اخیر در سطح کشور و پیش بینی تداوم این بارش ها در روز های آینده، گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، بارش های پیش رو در حوزه غرب، جنوب غربی و بخشی از استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و غرب اصفهان خواهد بود.

او از ورود سه سامانه بارشی در هفته آینده به کشور اطلاع داد و گفت: انتهای هفته جاری، سامانه بارشی در شمال غرب فعال بوده و سرانجام هفته در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور منجر به بارش هایی خواهد شد.

محرابیان با تاکید بر این که شرایط خشکسالی کشور طی سال های گذشته، ضرورت تغییر سبک زندگی و اقتصاد و توسعه فعالیت هایی متناسب با آب قابل دسترس را بیشتر می نماید، اضافه نمود: این مفاهیم در حال فرهنگ سازی در جامعه و برای تمامی فعالان مالی و خانواده ها است.

وی تاکید نمود: با همت دسته جمعی و اراده کلی، بر شرایط کم آبی غلبه نموده و زندگی را متناسب با آن توسعه می دهیم.

وزیر نیرو با اشاره به رشد قابل توجه بخش سخت افزاری پژوهش وزارت نیرو در سال های گذشته، مدیریت، افزایش راندمان و کاهش تلفات را از مهمترین اهداف پژوهشی این وزارتخانه بیان کرد.

وی با بیان اینکه لازمه پیشرفت و توسعه پایدار، پژوهش بوده و بدون پژوهش، پیشرفت ها لحظه ای و بدون دوام هستند، اضافه نمود: یکی از سیاست های وزارت نیرو توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت از پژوهشگران است.

وی با تاکید بر این که پژوهش باید بر پایه تقاضا های متصل به هم باشد، ادامه داد: بعضی از پژوهش های موجود در کشور هدف مشخصی ندارند، اما مهمترین سیاست امروز ما در صنعت آب و برق، حمایت از پژوهش برای افزایش راندمان و کاهش تلفات است.

وی با اشاره به رشد مطلوب فراوری علم و دستاورد های پژوهشی وزارت نیرو طی سال های گذشته، گفت: مقالات بسیاری به وسیله همکاران وزارتخانه انتشار یافته، اما در تبدیل این پژوهش ها به محصولات تجاری، ضعیف عمل شده است.

محرابیان با اشاره به احتیاج مهم وزارت نیرو به محصولات پژوهشی و حمایت این وزارتخانه از تبدیل ایده ها و یافته های علمی به فراوریات تجاری، اضافه نمود: نمایشگاه پژوهش و فناوری امروز نیز در این راستا برگزار شده و به عنوان یک نمایشگاه در درون وزارت نیرو، تمامی مدیران و معاونان وزارتخانه در آن شرکت داشته و از تبدیل پژوهش ها به فراوریات قابل اتکا حمایت می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1915

به "آخرین شرایط تامین سوخت نیروگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط تامین سوخت نیروگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید