آغاز به کار رسمی مرکز تحقیقات دیابت رویان در سال 99

به گزارش سفر به تایلند، رئیس پژوهشگاه رویان گفت: امیدواریم مرکز تحقیقات دیابت رویان با رویکرد سلول درمانی در سال 99 افتتاح شود.

آغاز به کار رسمی مرکز تحقیقات دیابت رویان در سال 99

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تحقیقات آزمایشگاهی از امید تازه به درمان دیابت با سلول های بنیادی حکایت دارد. محققان با تبدیل سلول های بنیادی انسان به سلول های تولید کننده انسولین نشان داده اند انجام این فرایند در موش ها می تواند سطح قند خون را کنترل کند و در نهایت یک قدم به درمان دیابت نزدیک شویم.

چندی پیش پژوهشگاه رویان براساس نیاز جامعه به موضوع دیابت ورود کرد تا به عنوان یک مجموعه فعال تحقیقاتی و درمانی، پذیرای بیماران دیابتی باشد و کار پژوهش را هم انجام دهد.

در پیگیری این برنامه عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: یکی از اقداماتی که در مرکز سلول درمانی رویان انجام می شود بررسی و یافتن درمان برای بیماری هایی از جمله سرطان، دیابت و بیماری های پوستی است.

شاهوردی با بیان اینکه در حال حاضر یک گروه در پژوهشگاه رویان روی موضوع دیابت پژوهش انجام می دهند، شرح داد: پژوهشگاه رویان با رویکرد سلول درمانی به موضوع بیماری دیابت ورود کرده و هدفی که در موضوع دیابت دنبال می کند پیشگیری و درمان است.

رئیس پژوهشگاه رویان اظهار امیدواری کرد که مرکز تحقیقات دیابت رویان که محلی برای پژوهش و درمان باشد به طور رسمی در سال 99 افتتاح شود و آغاز به کار کند.

در ویدئوی زیر از زبان یکی از متخصصان رویان با انواع دیابت آشنا شوید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 891

به "آغاز به کار رسمی مرکز تحقیقات دیابت رویان در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار رسمی مرکز تحقیقات دیابت رویان در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید