ناخن گرفتن در شب خطر مرگ را به همراه دارد؟

به گزارش سفر به تایلند، سلامت خبرنگاران: شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا شب ها می توانید ناخن هایتان را بگیرید؟

ناخن گرفتن در شب خطر مرگ را به همراه دارد؟

ناخن از اعضای مهم بدن است. نظافت ناخن را باید رعایت کرد. هرگاه ناخن بلند شد باید آن را کوتاه کرد تا میکروب در زیر ناخن جمع نشود اما بعضی معتقدند که در شب نباید ناخن را گرفت.

به گزارش خبرنگاران، طبق تحقیقات اخیر دانشمندان تعیین شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن ها جمع می شود و از ناخن ها به اسم انبار موقت کلسیم بدن استفاده می شود .

ضرر و زیان های ناخن گرفتن در شب از افسانه های قدیمی است که در بعضی جاها توجیهات به ظاهر علمی هم برای آن ارائه شده است.

گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره شده خواهد شد. در این مطلب، دلیل علمی ممنوعیت ناخن گرفتن در شب گفته شده است.

نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به شرایط ناخن ها

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان تعیین شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن ها جمع می شود و از ناخن ها به اسم انبار موقت کلسیم بدن استفاده می شود و این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون باز می شود و مورد مصرف قرار می گیرد. گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده خواهد شد. بعلاوه کمبود کلسیم اولین آثارش در بینایی مشاهده می شود.

شایعه مطرح شده مبنای علمی ندارد و علاوه بر اینکه کلسیم در ناخن ها ذخیره نمی شود مکاهممی هم برای ذخیره شدن این کلسیم در شب و بازگشت دوباره آن به بدن در روز وجود نداد.

بر اساس یک افسانه ژاپنی ناخن گرفتن در شب می تواند به مرگ منجر شود، عمر را کوتاه کند و ارواح خبیثه را جذب کند. بعلاوه بعضی اعتقاد داشتند که بخشی از روح شما در ناخن هایتان واقع شده است و گرفتن آن در شب باعث می شود بخشی از روح خود را در شب پر از ارواح خبیث آزاد کنید. در قدیم به دلیل کمبود نور در هنگام ناخن گرفتن در شب ممکن بود به خود صدمه بزنند.

منبع: رکنا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1789

به "ناخن گرفتن در شب خطر مرگ را به همراه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخن گرفتن در شب خطر مرگ را به همراه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید