احتمال شلیک موشک های کروز از خاک کره شمالی

به گزارش سفر به تایلند، خبرگزاری خبرنگاران-کره شمالی بار دیگر در راستای نمایش توانمندی های نظامی خود اقدام به آزمایش یک موشک تازه نموده است.

احتمال شلیک موشک های کروز از خاک کره شمالی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،درحالیکه پس از کنار رفتن ترامپ از قدرت و حضور جو بایدن به عنوان رئیس جمهور تازه آمریکا طبق پیش بینی ها هر روز از احتمال مذاکره میان کره شمالی و غرب کاسته می گردد، در هفته های اخیر دولت کره شمالی بدون توجه به احتمال شکل گیری مذاکرات بی وقفه درحال به نمایش گذاشتن توانمندی های موشکی خود است.

هرچند مقامات دولت دموکرات آمریکا از آمادگی خود برای انجام مذاکرات خبر می دهند اما در عمل بدون هیچ انگیزه مشخصی برای شروع گفتگوها تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را تشدید می نماید. پیونگ یانگ نیز با علم به این موضوع و باوجود کوشش های همسایه جنوبی برای ازسرگیری گفتگوها به منظور کاهش تنش در شبه جزیره به آزمایشات موشکی خود ادامه می دهد؛ موشک هایی که هر ماه با افزایش برد خود به خاک آمریکا نزدیک می شوند.

رویترز در خبری گزارش داد که به نظر می رسد کره شمالی امروز (سه شنبه) دو موشک کروز به سمت دریا شلیک نموده باشد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی درحالی این خبر را چندین روز پس از آزمایش های بالستیک همسایه شمالی خود منتشر نموده که درحال ارزیابی نوع موشک شلیک شده امروز است.

این پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک ماه اخیر است و باتوجه به تاکید رئیس این کشور برای ادامه کوشش در جهت تقویت قابلیت های موشکی این کشور، همسایه های پیونگ یانگ به شدت نگران شرایط کنونی شبه جزیره کره هستند.

تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1971

به "احتمال شلیک موشک های کروز از خاک کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شلیک موشک های کروز از خاک کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید