آمریکا اول شد؛ اما در شیوع کرونا! ، بیکاری در قلب تپنده اقتصاد اروپا بحران آفرید

به گزارش سفر به تایلند، گرچه ترامپ با شعار آمریکا اول توانسته بود نظر مردم این کشور را به خود جلب کند، ولی اکنون تعیین شده برخلاف همه ادعاها این کشور در شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر، رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

آمریکا اول شد؛ اما در شیوع کرونا! ، بیکاری در قلب تپنده اقتصاد اروپا بحران آفرید

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، کروناویروس با اصطلاح علمی کووید-19 یازدهمین ویروس همه گیر دنیای است که هم زمان با شروع سال 2020 میلادی باعث نگرانی در زمینه بهداشت عمومی دنیا شد و آمار فزاینده قربانیان باعث از حرکت افتادن زندگی روزمره در بسیاری از کشورهای دنیا شده است.

ترامپ بدون تأیید پزشکان، داروی کرونا تجویز کرد

در ابتدا تصور می شد شیوع این بیماری به چین و آسیای شرقی محدود باشد، اما با گسترش آن در آمریکا، اروپا و غرب آسیا موضوع به خطری در سطح بهداشت دنیای تبدیل شده و روندهای انقباضی قابل توجهی را در بخش فراوری و از نظر تقاضای اقتصاد دنیای به وجود آورده است. کمیسیون اروپا در گزارشی میانگین رشد مالی کشورهای اروپایی را به دلیل شیوع ویروس کرونا منفی و یک درصد اعلام نموده است.

فرا گیری دنیای کروناویروس سبب شده است دنیا شاهد بحران مالی باشد و بخش های مختلف کسب وکار با درجات تأثیرپذیری مختلف این بحران را تجربه نمایند. صنایعی مانند هواپیمایی، رستوران داری و گردشگری شاهد از دست دادن تقاضا شده اند و کاهشی را پیش چشم خود می بینید که به میزان زیادی غیرقابل جبران است. در این میان کارگران بیشترین آسیب را متحمل شده اند و خواهند شد.

رئیس سازمان دنیای گردشگری چندی پیش گفت: در حالی که اولویت دولت ها ایمن نگه داشتن مردم است، این فاجعه دنیای باعث شده است روزانه یک میلیون نفر در صنعت دنیاگردی، شغل خود را از دست دهند و با مسائل عدیده ای روبرو شوند.

سازمان بین المللی کار نیز درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا در افزایش بیکاری دنیای تأکید کرد به موجب آن 25 میلیون نفر دیگر از کار اخراج شده اند و درآمد کارگران به شدت کاهش یافته است.

طرح انجماد مالی

به دنبال شیوع ویروس کرونا و اخراج کارکنان و کارگران شرکت های خصوصی دنیا، طرحی با عنوان انجماد مالی در میان بعضی کشورهای اروپایی مطرح شده است. در این طرح دولت ها موافقت می نمایند هزینه حقوق کارمندان شرکت های خصوصی را تا زمان غلبه بر کرونا پرداخت نمایند.

اگر شرکتی اعلام کند که باید 30 درصد یا 50 نفر از کارگران خود را اخراج کند، دولت موافقت می نماید که 75 درصد از حقوق ماهیانه کارگران را برعهده بگیرد. در این طرح دولت از شرکت ها می خواهد که رابطه خود را با کارگرانشان حفظ نمایند. اگر شرکت ها مجبور باشند کارمندان را اخراج نمایند، بازیابی سخت تر می گردد، زیرا باید وقت خود را برای استخدام کارگرانی که اخراج شده اند بگذرانند.

آمریکا اول در دنیا؛ ولی در شیوع کرونا!

روزنامه گاردین به دنبال ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که شعار خود را آمریکا اول قرار داده بود، نوشت: آمریکا اکنون در آمار ابتلا به کرونا در دنیا به گونه ای برنده می گردد که پیش از این نشده است. اخباری که نشان می دهد آمریکای ترامپ در موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا در رتبه نخست قرار گرفته است، نباید کسی را شادمان کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

در این گزارش آمده است: این واقعیت که در آمریکا 3.3 میلیون نفر در یک هفته به کرونا مبتلا شده اند نشان می دهد که این رئیس جمهور تا چه اندازه فوق العاده است! ترامپ عظیمترین شکست در رهبری آمریکا را در یادها برجای گذاشت. او آمریکا را دوباره چنان عظیم نموده (شعار انتخاباتی ترامپ) که کسی تصورش را هم نمی کرد. اگر ترامپ در زمان حمله ژاپن به پرل هاربر در جنگ دوم دنیای رئیس جمهور بود ادعا می کرد که بمباران پرل هاربر نشان می دهد که وی عظیمترین ناوگان را در دنیا ساخته است.

رکورد بیکاری در آمریکا شکسته شد

ای بی سی نیوز پنجشنبه گذشته بر مبنای اطلاعات وزارت کار آمریکا گزارش کرد: در هفته جاری 6.6 میلیون و در هفته گذشنه 3.3 میلیون نفر برگه های مربوط به دست دادن شغل (اخراج شدن) را پر نموده اند. این در حالی است که پیش تر بیشترین تعداد بیکار در هفته در سال 1982 با ثبت 695 هزار مورد در این کشور رخ داده بود.

بانک استنلی مورگان پیش بینی نموده است بحران کرونا چنان ضربه ای به اقتصاد آمریکا خواهد زد که از سال 1946 به بعد سابقه نداشته است.

کارشناسان این بانک برآورد نموده اند که فراوری ناخالص داخلی در سه ماهه دوم امسال تا 38درصد سقوط کند.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش تر ارزیابی نموده بود که فراوری ناخالص ملی آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل بحران کرونا 24 درصد کاهش یابد.

استنلی مورگان گزارش کرد که با چنین سقوطی نرخ بیکاری در آمریکا در فصل بهار به بالاترین میزان یعنی 15.7 درصد می رسد و 21 میلیون شغل حذف خواهند شد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزایش رقم بیکاری مبتلایان به کووید 19 و مرگ ومیر ناشی از آن در این کشور را ویرانگر توصیف نموده است.

احتمال بیکاری 3 میلیون نفر در قلب تپنده اقتصاد اروپا

شیوع ویروس کرونا در دنیا نه تنها در آمریکا بحران به وجود آورده بلکه به نظر می آید تبعات سنگینی برای اقتصاد اروپا به همراه خواهد داشت. یکی از این پیغامدها احتمال ورشکستگی بسیاری از شرکت های کوچک و عظیم به دلیل تعطیلی بیشتر فعالیت های آنها به دنبال شیوع ویروس کرونا است.

مؤسسه تحقیقاتی آی ای بی آلمان هشدار داد تعداد بیکاران در این کشور به عنوان مهم ترین قدرت مالی اروپا ممکن است در سال 2020 به 3 میلیون نفر افزایش یابد.

طبق اعلام این مؤسسه، شمار بیکاران در آلمان در صورتی که بحران مالی پیش رو چندان شدید نباشد به 2 میلیون و 356 هزار نفر افزایش خواهد یافت. این در حالی است که احتمال بیکاری 3 میلیون آلمانی به دلیل بحران مالی ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا نیز وجود دارد.

صف متقاضیان کار در مقابل یک مرکز کاریابی در اروپا

این مؤسسه همچنین تخمین زده است که رشد مالی آلمان در امسال میلادی به دلیل پیغامدهای شیوع ویروس کرونا دو درصد کمتر از پیش بینی هایی خواهد بود که تا به امروز اجرا شده است.

مؤسسه تحقیقاتی احتمال داده است که فعالیت بخش هایی از چرخه فراوری در آلمان که قلب تپنده اقتصاد اروپا محسوب می گردد به مدت 6 هفته متوقف خواهد شد و بازگشت اوضاع به حالت عادی نیز به همین مدت زمان احتیاج خواهد داشت.

انتهای پیغام/4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 875

به "آمریکا اول شد؛ اما در شیوع کرونا! ، بیکاری در قلب تپنده اقتصاد اروپا بحران آفرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اول شد؛ اما در شیوع کرونا! ، بیکاری در قلب تپنده اقتصاد اروپا بحران آفرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید