از گوشی های ویوو X50، ویوو X50 پرو و X50 پرو پلاس با دوربین های منحصر بفرد رونمایی شد

به گزارش سفر به تایلند، ویوو ساعاتی پیش از پرچم داران سری X50 رونمایی کرد. این گوشی ها ویوو X50، ویوو X50 پرو و X50 پرو پلاس نام دارند و یکی از بارزترین ویژگی آن ها، توانایی بالایشان در عکاسی و فیلم برداری است. همچنین گوشی X50، باریک ترین و سبک ترین گوشی مجهز به اینترنت 5G است که تا کنون روانه بازار شده.

از گوشی های ویوو X50، ویوو X50 پرو و X50 پرو پلاس با دوربین های منحصر بفرد رونمایی شد

ویوو X50 پرو پلاس

ویوو X50 پرو پلاس همانطور که از اسمش پیداست بهترین گوشی در بین این سه مدل است. این گوشی همچنین اولین محصولی است که از دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 جدید سامسونگ بهره می برد که اندازه سنسور آن به 1/1.3 اینچ می رسد. بنابراین با توجه به جزئیاتی که از سنسور جدید سامسونگ منتشر شده، باید ویوو X50 پرو پلاس را اولین گوشی هوشمندی دانست که به طور همزمان از قابلیت فوکوس اتوماتیک dual-pixel و ترکیب پیکسل Tetracell پشتیبانی نموده و می تواند تصاویری 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.4 میکرومتر ثبت کند.

طبق گفته های ویوو، با یاری الگوریتم حذف تاری تصاویر و همچنین تکنیک فوکوس متوالی، کیفیت تصاویر و ویدئو ها در شب به طرز حیرت انگیزی افزایش پیدا می نماید. علاوه بر این ها، پشتیبانی از قابلیت هایی چون Super Night Mode و Astro Mode، عکاسی در شب و همچنین تصویربرداری از آسمان را فوق العاده لذت بخش می نماید.

در کنار این دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپی با قابلیت عظیم نمایی هیبریدی 60 برابری (با نام هایپر زوم) نیز وجود دارد. این دوربین سنسوری به عظیمی 8 مگاپیکسل دارد و گگرددگی دیافراگم آن f/3.0 است. لنز 135 میلی متری آن باعث می گردد X50 پرو پلاس بتواند تا 5 برابر عظیم نمایی اپتیکال را هم پشتیبانی کند.

گوشی مفهومی ویوو Apex 2020 معرفی گردید؛ بهره گیری از دوربین زیر نمایشگر

همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز در این گوشی تعبیه شده که می تواند با پوشش 120 درجه ای خود، محدوده وسیعی را درون یک قاب عکس ثبت کند. این سنسور علاوه بر ثبت تصاویر فوق عریض، با قابلیت فوکوس روی اجسام در فاصله 2.5 سانتی متری، می تواند نقش دوربین ماکرو را هم برای کاربر ایفا نماید.

در نهایت، می رسیم به دوربین چهارم که یک دوربین مخصوص ثبت تصاویر پرتره است و سنسوری به عظیمی 13 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.5 دارد. نکته بسیار جالب این است که این دوربین توانایی عظیم نمایی اپتیکال 2 برابری هم دارد و این یعنی دیگر احتیاج نیست حتما برای ثبت پرتره های شگفت انگیز، گوشی را به سوژه نزدیک کرد.

سوا از معینه های عکاسی که البته ویژگی های شاخص این محصولات به حساب می آیند، ویوو X50 پرو پلاس از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره می برد که کار با رابط کاربری فان تاچ (Funtouch OS) مبتنی بر اندروید 10 را به یک تجربه بسیار لذت بخش تبدیل می نماید. همچنین این محصول از نمایشگر 6.56 اینچی با پنلی از جنس OLED و وضوح +FHD نیز بهره می برد که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به صورت حفره ای در سمت چپ آن تعبیه شده. ناگفته نماند این نمایشگر، از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می نماید.

ویوو X50 پرو

ویوو X50 پرو از دوربین های شگفت انگیز دیگری بهره می برد. مثلا دوربین اصلی این گوشی با قابلیت لرزش گیر اپتیکال فوق العاده ای که دارد می تواند این محصول را در مقابل رقبا به یک گوشی فوق العاده تبدیل کند. این گوشی از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره می برد که برخلاف مدل بکار رفته در مدل پرو پلاس، سنسور آن ساخت سونی است (IMX598). اما خب از گگرددگی دیافراگم f/1.6 بهره می برد و این یعنی ثبت تصاویر با کیفیت و بدون نویز در نور کم با یاری آن ممکن می گردد.

سیستم لرزش گیری هم که در ویوو X50 پرو بکار رفته مکانیزم گیمبالی بسیار پیشرفته ای دارد. (گیمبال معمولا نام وسیله ای جانبی است که تکان های بسیار شدید را خنثی می نماید). با یاری این لرزش گیر، پرچم دار ویوو می تواند با بالاترین کیفیت ممکن به ثبت تصاویر بپردازد چون این مکانیزم از نمونه های استاندارد اپتیکال توانایی بیشتری در خنثی کردن تکان های شدید دارد.

سه دوربین دیگر معینات مشابهی با مدل پرو پلاس دارند البته با این تفاوت که لنز پریسکوپی در این دستگاه گگرددگی دیافراگم کمتری دارد (f/3.4). همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز درست در همان نقطه (بالا-چپ نمایشگر) تعبیه شده و سنسوری به عظیمی 32 مگاپیکسل دارد.

مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف دنیا

اگرچه نمایشگر خمیده OLED با وضوح 2376 × 1080 و سنسور اثر انگشت دقیقا مشابه نمونه بکار رفته در مدل پرو پلاس است، اما پردازنده بکار رفته در آن اسنپدراگون 765G است و نمایشگر آن نیز از رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد. وظیفه انرژی رسانی این گوشی بر عهده یک باتری 4315 میلی آمپر ساعتی است که توسط یک شارژر 33 واتی سریع (درون جعبه) شارژ می گردد. اگرچه هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما به نظر می رسد مدل پرو پلاس نیز از همین میزان باتری و شارژر بهره می برد.

ویوو X50

ویوو X50 از آن جایی که قرار است یک گوشی مقرون به صرفه باشد، از لنز پریسکوپی و مکانیزم گیمبال بهره نمی برد. این محصول به خاطر بهره مندی از اسنپدراگون 765G، از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می نماید و با ضخامت 7.49 میلی متر، باریک ترین گوشی 5G دنیا است. نمایشگر این محصول همانند دو مدل پلاس و پرو پلاس، 6.56 اینچی از نوع امولد است و از وضوح تصویر مشابهی نیز بهره می برد. البته با این تفاوت که نمایشگر این گوشی تخت است و دیگر آثاری از خمیدگی در آن دیده نمی گردد.

دوربین سلفی درست مانند دیگر مدل ها در همان نقطه قرار گرفته است و سنسوری به عظیمی 32 مگاپیکسل دارد. البته با این تفاوت که برخلاف دو مدل دیگر که از گگرددگی دیافراگم f/2.45 بهره می بردند، دوربین سلفی این محصول از گگرددگی دیافراگم f/2.48 برخوردار است.

روی پنل پشتی، یک دوربین 48 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.6 وجود دارد که از لرزشگیر اپتیکال استاندارد بهره می برد و نه آن مدل پیشرفته ای که در مدل پرو بکار رفته. دوربین فوق عریض سنسور مشابهی با سری قبل دارد و یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فوتو نیز آن را همراهی می نماید. منبع تغذیه این گوشی 4200 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و می توان آن را با شارژر سریع 33 واتی که درون جعبه نیز وجود دارد شارژ کرد.

ویوو: تا انتها سال 2020، گوشی های پایین رده نیز به اینترنت 5G دسترسی خواهند داشت!

قیمت و تاریخ عرضه

جذاب ترین ویژگی این محصولات قیمت آن ها است. کاربران می توانند مدل 8/128 گیگابایتی ویوو X50 را با قیمت 3498 یوآن (490 دلار) خریداری نمایند که این قیمت برای مدل 8/256 به 3898 یوآن (550 دلار) افزایش پیدا می نماید. این گوشی 4 روز دیگر (2 ژوئن، 17 خرداد) در رنگ های مشکی، صورتی و آبی در دسترس قرار می گیرد.

ویوو X50 پرو در مدل های مشابه اما قیمتی گران تر در دسترس قرار می گیرد. این بار هم همان ترکیب 8/128 و 8/256 گیگابایتی را شاهد هستیم با این تفاوت که قیمت آن به 4298 یوآن (600 دلار) و 4698 یوآن (660 دلار) افزایش پیدا می نماید. این گوشی از تاریخ 12 ژوئن (23 خرداد) در رنگ های آبی و مشکی به بازار عرضه می گردد.

قدرتمند ترین مدل سری اما داستان کاملا متفاوتی دارد. این گوشی علاوه بر دو مدل 8/128 و 8/256 گیگابایتی که به ترتیب با قیمت 4998 یوآن (700 دلار) و 5498 یوآن (770 دلار) به فروش می رسند، در یک مدل 12/256 گیگابایتی نیز در دسترس قرار قرار خواهد گرفت که 5998 یوآن (840 دلار) قیمت گذاری شده است. دقیقا معین نیست اما می دانیم این گوشی از ماه جولای در دسترس قرار می گیرد. (ماه جولای از 11 تیر تا 10 مرداد ادامه دارد).

با اینکه این سه گوشی معینات فنی بسیار مناسبی دارند، اما از نظر قیمتی در محدوده معقولی قرار می گیرند. بنابراین ارزیابی شما عزیزان از آن ها چگونه است؟ آیا خرید این گوشی ها و ترجیح آن ها به برندهای معروف تر را منطقی می دانید؟

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1010

به "از گوشی های ویوو X50، ویوو X50 پرو و X50 پرو پلاس با دوربین های منحصر بفرد رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی های ویوو X50، ویوو X50 پرو و X50 پرو پلاس با دوربین های منحصر بفرد رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید