اسبقی: با کی روش درباره چند بازیکن ایرانی صحبت کردم

به گزارش سفر به تایلند، در ایران، کسی بهتر از کی روش نیست که من در مورد بازیکنان ایرانی از او سوال کنم و بدانم که چه کسی به درد فوتبال اروپا می خورد. فقط او می تواند بگوید که یک بازیکن چقدر خوب است، به خصوص بازیکنان تیم ملی.

اسبقی: با کی روش درباره چند بازیکن ایرانی صحبت کردم

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی، یک سال از برنامه 3 ساله گوته بورگ با پویا اسبقی گذشت و این تیم جوان با مربی ایرانی و تنها 33 ساله خود توانست عنوان یازدهم آلونسکان- لیگ برتر سوئد- را تصاحب کند. عنوانی که از نظر اسبقی با رضایت مدیران گوته بورگ همراه شده. تیمی که اسبقی را استخدام کرد تا در فصل نخست حضور او، تنها در لیگ سوئد بماند و از بازیکنان جوان و مستعد استفاده کند. اسبقی بعد از سرانجام یک فصل سخت و طاقت فرسا، پاسخ گوی سوال های ایران ورزشی است. سوال هایی پیرامون موقعیت گوته بورگ در سوئد و البته تماسی که اسبقی با کارلوس کی روش برقرار نموده است.

_ گوته بورگ در لیگ سوئد عنوان یازدهم را به دست آورد. به نظر شما برای این تیم قدیمی نتیجه مناسبی بود؟

نخستین قولی که من به مدیران باشگاه گوته بورگ دادم این بود که در سرانجام فصل اول، به دسته پایین تر سقوط نکنیم و در آلونسکان بمانیم. ماندیم و این از همه چیز برای ما مهمتر بود. البته خودم دوست داشتم کمی در جدول بالاتر باشیم اما تیمی داشتیم که که خیلی از بازیکنانش، نخستین فصل حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در سوئد را تجربه می کردند. 8 بازیکن از ترکیب ثابت و 11 نفره گوته بورگ در چنین شرایطی قرار داشتند.از این نظر، یک فصل خوب را تجربه کردیم. هم باشگاه و هم بازیکنانی که جوان بودند اما با استعداد.

_ گوته بورگ یکی از باشگاه های قدیمی و پرافتخار فوتبال سوئد است. یعنی مدیران باشگاه از شما رتبه بهتری را انتظار نداشتند؟

همانطور که گفتم، هدف ما در این فصل بقا در جدول بود. مدیران باشگاه هم این مسئله را عنوان کردند و از عملکرد ما راضی بودند. آن ها می دانند که یک مربی جوان دارند با بازیکنانی کم تجربه و مستعد. به همین دلیل برای گوته بورگ شرایط پیشرفت در سال های آینده وجود دارد. همین باعث شده تا آن ها رضایت خود را از این شرایط اعلام نمایند.

_ در گوته بورگ می مانید؟

من 2 فصل دیگر قرارداد دارم. یعنی 2 سال تا سرانجام برنامه 3 ساله ما باقی مانده و حالا هم کم کم برای فصل 2019 آماده می شویم. کار با بازیکنان جوان واقعا لذت بخش است و من این چالش را دوست دارم. پیش بینی ام این است که بازیکنان جوان بهتر از فصل قبل ظاهر شوند و شرایط بهتری را تجربه کنیم.

_ یعنی رتبه ای بهتر از یازدهم به دست می آورید؟

تصورم این است که هر فصل، پله به پله پیش برویم و راه مان را پیدا کنیم. گوته بورگ یکی از بهترین باشگاه های فوتبال سوئد است که سعی می نماید شرایط بهتری ر رقم بزند. در سال های اخیر، نتایج ضعیف بود و به قول سوئدی ها، آن ها پول خود را داخل سوراخ خالی انداخته بودند. من و گوته بورگ با هدف جذب بازیکنان جوان که قیمت شان بالا هم نیست، قصد داریم این تیم را بسازیم. پیشرفت از رتبه یازدهم به اول کمی سخت است اما هدف مان، حضور در رده های بالای جدول است.

_ هدف شما در سرانجام فصل سوم از قراردادتان چیست؟

باید بتوانیم مجوز حضور در لیگ های اروپایی را به دست بیاوریم. این برنامه ای است که من و مدیران گوته بورگ طرح ریزی نموده ایم.

_ شما در کرج متولد شده اید و قطعا فوتبال ایران را دنبال می کنید. تاکنون به فکرتان رسیده که برای گوته بورگ، بازیکن ایرانی جذب کنید؟

سال قبل که من به گوته بورگ آمدم، چند بازیکن ایرانی را زیر نظر گرفتم. چون تیم جوانی داشتیم، بیشتر به فکر بازیکن باتجربه ای بودیم که بتواند نقش لیدر را به بهترین شکل ممکن بر عهده بگیرد. لیدری که بتواند با سایر بازیکنان صحبت و آن ها را هدایت کند. به همین دلیل و با توجه به اینکه بازیکنان ایرانی نمی توانستند سوئدی صحبت نمایند، از انتقال آن ها صرف نظر کردیم اما برای فصل جدید قطعا به لیگ ایران هم نگاه می کنم.

_ انگار تماس هایی هم با کارلوس کی روش برقرار نموده اید. درست است؟

بله. تماس ما برای قبل از جام جهانی بود. کی روش مربی بزرگی است که هم سابقه کار و پیشرفت با بازیکنان جوان را دارد و هم می داند چطور با ستاره ها کار کند. در ایران، کسی بهتر از کی روش نیست که من در مورد بازیکنان ایرانی از او سوال کنم و بدانم که چه کسی به درد فوتبال اروپا می خورد. او هم در ایران ماهر است و هم اروپا. کی روش می تواند بگوید که یک بازیکن چقدر خوب است و آیا می تواند در اروپا موفق گردد یا نه. از طرفی حضور بازیکنان ایرانی در اروپا، به سود تیم ملی هم هست. آن ها اینجا آب دیده می شوند و می توانند با بهترین آمادگی، راهی مسابقات ملی شوند.

_ کمی هم درباره فوتبال سوئد صحبت کنیم. ویکتور لیندلوف، عنوان بهترین بازیکن سال را تصاحب کرد. به نظر شما حق او بود که این عنوان را ببرد یا زلاتان؟

لینولوف سال فوق العاده ای را تجربه کرد. در جام جهانی بهترین بازیکن سوئد بود و بعد در منچستریونایتد هم نشان داد که می تواند بازیکن ثابت باشد. در ابتدای حضور در انگلیسف لینولوف کمتر بازی می کرد اما حالا به ترکیب ثابت منچستر رسیده و خوب هم بازی می نماید. زلاتان اما نصف سال را از دست داد و بازی نکرد. به همین دلیل خودش هم می دانست که حق لیندلوف است و به همین دلیل و برخلاف سال قبل، این بار به انتخاب ها اعتراض نکرد.

_ سامان قدوس هم کاندیدا بود. چرا او رأی نیاورد؟

سامان در بخش بهترین مهاجمان کاندیدا بود اما جایزه را زلاتان برد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 86

به "اسبقی: با کی روش درباره چند بازیکن ایرانی صحبت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسبقی: با کی روش درباره چند بازیکن ایرانی صحبت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید