رقابت لیگ ایران با لالیگا و بوندس لیگا

به گزارش سفر به تایلند، میانگین امتیازهای تیم های بالانشین و مدعی قهرمانی ایران به طور عجیبی نزدیک است به میانگین امتیازی تیم های بالانشین لیگ انگلیس، لالیگا، سری آ ایتالیا و بوندس لیگا.

رقابت لیگ ایران با لالیگا و بوندس لیگا

رقابت لیگ ایران با لالیگا و بوندس لیگا

لیگ ایران اگر در هیچ زمینه ای با لیگ های فوتبال معتبر اروپایی رقابت نکند، در زمینه امتیازگیری تیم هایش به ویژه بالا جدولی ها می تواند رقابت جالبی داشته باشد. کافی است امتیاز تیم های حاضر در لیگ های معتبر اروپایی را بر مبنای لیگ 15 تیمی محاسبه کنید و با احتساب تعداد مسابقاتی که به سرانجام رقابت های نیم فصل هر لیگ باقی مانده، این امتیازها را با امتیاز کسب شده از سوی تیم های ایرانی مقایسه کنیم. در این صورت متوجه می شویم که تیم های حاضر در لیگ ایران، در رقابت های خود می توانند لیگ جذابی را به نمایش بگذارند. طوری که پیش بینی قهرمان مسابقات از حالا کار سختی باشد.

مقایسه لیگ فوتبال ایران با معتبرترین لیگ های دنیا، شاید در نگاه اول، مقایسه عاقلانه ای نباشد. چه از نظر کیفیت بازی ها، نظم برگزاری رقابت ها و حتی گل های زده، فاصله بین لیگ ایران و لیگ های معتبر دنیا از زمین است تا آسمان اما نکته جالبی که در این بین وجود دارد، این است که میانگین امتیازهای تیم های بالانشین و مدعی قهرمانی ایران به طور عجیبی نزدیک است به میانگین امتیازی تیم های بالانشین لیگ انگلیس، لالیگا، سری آ ایتالیا و بوندس لیگا. بگذریم از اینکه در لیگ این فصل به لحاظ نزدیکی امتیازهای تیم ها، یک برد و باخت می تواند صندلی تیم ها را تغییر دهد و بر سرنوشت قهرمانی تأثیر بگذارد.

لیگ ایران از هزار و یک جهت مورد نقد است. وضعیت مالی باشگاه ها و نظارت نداشتن فدراسیون فوتبال بر شرایط نابسامان تیم ها از یک طرف و کیفیت فنی پایین بازی ها و داوری ها هم از سوی دیگر، خیلی از علاقمندان را از تماشای بازی های فوتبال داخلی، فراری می دهد.

واقعیت هم چیزی جز این نیست. کسی که ال کلاسیکو را دیده، چطور از دیدن بازی تیم های درجه چندم لیگ ایران به وجد می آید؟ حتی ساده ترین مسابقات لیگ های معتبر خارجی هم می توانند در کیفیت فنی از بازی های مهم لیگ ایران پیشی بگیرند. شاید همین موارد در کنار هم باعث می گردد که فکر مقایسه مسابقات فوتبال داخلی با لیگ های خارجی را از سر بیرون کنیم.

جدا از همه این موارد، اگر تنها امتیازهای کسب شده از سوی تیم ها به خصوص صدرنشین ها و مدعیان قهرمانی را مدنظر قرار دهیم، لیگ های معتبر اروپایی با دو یا سه بازی کمتر تا رسیدن به نیم فصل با لیگ ایران برابری می نمایند. البته با در نظر دریافت این نکته که لیگ انگلیس، لالیگا، سری آ ایتالیا، 20 تیمی هستند، بوندس لیگا با 18 تیم رقابت های خود را برگزار می نماید و لیگ ایران 15 تیمی است.

با در نظر دریافت تفاوت در تعداد تیم های حاضر در این لیگ ها شاید جالب باشد بدانید که میانگین امتیازی 4 تیم بالای جدول لیگ 15 تیمی ایران، 29.75 امتیاز است.

میانگین امتیاز 4 تیم بالای جدول رده بندی لیگ 20 تیمی انگلیس، در مقایسه با ایران با 2 بازی کمتر تا نیم فصل به 32 امتیاز می رسد. میانگین امتیاز همین تعداد تیم در جدول رده بندی لالیگای 20 تیمی با 3 بازی کمتر تا نیم فصل در مقایسه با لیگ ایران 24.75 امتیاز است. 4 تیم بالای جدول سری آ ایتالیا توانسته اند با 3 بازی کمتر تا نیم فصل به میانگین امتیاز 28 برسند. در نهایت هم چهار تیم بالای جدول بوندس لیگای 18 تیمی، با یک بازی کمتر تا رسیدن به نیم فصل رقابت ها به میانگین 29.5 رسیده است.

اگر امتیاز تیم های بالانشین در لیگ های معتبر اروپایی را بر مبنای یک لیگ 15 تیمی حساب کنید. در لیگ انگلیس، لیورپول 36 امتیازی، منچسترسیتی 33 امتیازی، تاتنهام 31.5 امتیازی و چلسی 27.7 امتیازی است.

در لالیگا بر مبنای لیگ 15 تیمی، بارسلونا 27.75 امتیاز دارد. اتلتیکو مادرید با 25.5 امتیاز در صندلی دومی نشسته است، سویا، 24 امتیازی و رئال مادرید 21.75 امتیاز دارد.

سری آ ایتالیا هم به همین ترتیب، در صدرجدول خود یوونتوس را با 36.75 امتیاز دارد. ناپولی با امتیاز 30.75 دوم است، اینتر با 24.75 امتیاز در رده سوم واقع شده است و لاتزیو با 21 امتیاز چهارم است.

بر همین اساس در بوندس لیگا درتموند با 35 امتیاز رتبه نخست را دارد، بایرن مونیخ 30 امتیازی است، مونشن گلادباخ 27.5 امتیاز دارد و لایپزیش با 25.8 امتیاز در صندلی چهارم نشسته است.

لیگ ایران در رده اول تا سوم خود سپاهان، پرسپولیس و پدیده را با امتیاز 31 و تفاضل گل های مختلف دارد و در صندلی چهارم تراکتورسازی با 26 امتیاز قرار گرفته است.

مقایسه بین امتیازهای تیم های مدعی لیگ های اروپا با ایران، در واقع نشان از این دارد که لیگ ایران از نظر جذابیت حرف هایی برای گفتن دارد. شاید علاوه بر امتیازهای بالای تیم های صدر جدول لیگ ایران، نزدیکی امتیاز ها بین تیم های لیگ از نکات قابل توجه است.

این نزدیکی امتیازها باعث می گردد که در آستانه نیم فصل دوم شانس قهرمانی روی کاغذ تا رده پنجم و ششم برای تیم ها وجود داشته باشد.

همین موضوع باعث شده حتی با وجود وقفه طولانی مدتی که به دلیل برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا، علاقمندان به فوتبال ایران امید خود را برای ادامه برگزاری یک لیگ جذاب دیدنی امیدوار نگه دارد.

11 - 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 109

به "رقابت لیگ ایران با لالیگا و بوندس لیگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت لیگ ایران با لالیگا و بوندس لیگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید