اظهارنظر افراد غیرمتخصص، بزرگترین آسیب بازار سرمایه

به گزارش سفر به تایلند، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران تازه وارد، اطلاعات بازار سرمایه را از مبادی رسمی دریافت کنند و به اخبار ضد و نقیض توجه نکنند.

اظهارنظر افراد غیرمتخصص، بزرگترین آسیب بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بهروز خدارحمی افزود: پیش واکنشی که سهامداران در مقابل فرایند بازار دارند برای بازار سرمایه نگران کننده است.

وی افزود: بسیاری از سهم ها به ارزش ذاتی خود نزدیکتر شدند، اما مردم نگران تعبیرهای، چون آب شدن سرمایه هایشان هستند به همین دلیل با عجله تصمیم می گیرند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از آرزو های ما در گذشته این بود که بازار سرمایه نسبت به بازار های دیگر بزرگ شود، گفت: بازار سرمایه ما در یکسال اخیر نسبت به 50 سال گذشته رشد کرده است بدون اینکه فرهنگسازی در بورس صورت گیرد.

وی افزود: باید فرهنگ سازی و آموزش در بازار سرمایه صورت گیرد و سهامداران بدانند که چه سهامی بخرند و چه سهمی نخرند و با آموزش های لازم، بدانند که سهام خوب چیست و چه ملاک هایی دارد.

خدا رحمی ادامه داد: سهامدار باید بداند اگر سهامی 5 برابر سایر سهام ها سود می کند همین سهام ممکن است با سرعت بیشتری نسبت به سایر سهام ها ریزش داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ریسک پذیرترین افراد، حرفه ای ترین هستند گفت: افراد باید متناسب با طاقت خود سهام را انتخاب کنند ضمن اینکه در زمان خرید به این نکته توجه کنند که آیا طاقت افت سهام را دارند؟

خدارحمی افزود: عده ای از افراد که سرد و گرم بازار سرمایه را چشیده اند با پول های مازاد خود وارد بازار شدند به همین دلیل با افت های بازار ناراحت نمی شوند و، چون به این امر واقف هستند که نوسان ذات بازار سرمایه است.

کارشناس بورس گفت: میزان رضایت از بازار بستگی به سطح انتظارمان از بازار است بدلیل رشد های نامتعارف در سهام بسیاری از افراد انتظار رشد ماهانه بیش از 5 درصد را در بورس دارند.

وی افزود: دربازار سرمایه افراد باید بدانند که اگر فروشنده نباشند و سهام را نگه دارند تا سهام را با قیمت مناسب بفروشد قیمت ها بی دلیل پایین نمی اید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، این کارشناس سرمایه با شاره به اینکه سهامدار باید به ارزندگی سهم باور داشته باشد ادامه داد: بزرگترین ویژگی بازار سرمایه نقد شوندگی است با وجود اینکه حقوقی ها نقش جدی تری در بازار دارند، اما اگر حقیقی ها به این نتیجه برسند که زمان مناسبی برای فروش نیست حقوقی ها نمی توانند دخالت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1244

به "اظهارنظر افراد غیرمتخصص، بزرگترین آسیب بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر افراد غیرمتخصص، بزرگترین آسیب بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید