اعتراض به سبک هندی (

به گزارش سفر به تایلند، در حال حاضر نشانه های کمی از تسلیم شدن تظاهرکنندگان این سایت خیابانی وجود دارد.

اعتراض به سبک هندی (

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

یک طبقه کارگری در جنوب دهلی نو، یکی از راه های ارتباطی به پایتخت هند را در 10 روز گذشته بسته اند. این اقدام در اعتراض به تصویب قانون اصلاح حق شهروندی این کشور صورت گرفت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، راستا بسته شده بخشی از یک بزرگراه گسترده و 6 بانده است که این روزها در اختیار مخالفان دولت هند قرار گرفته است.

صدها زن با لباس برقع -لباس مخصوص بعضی از زنان مسلمان در کشورهای افغانستان، پاکستان و بخش هایی از هند- شاهین باغ و خیابان های منتهی به آن را اشغال نموده اند. بسیاری از این افراد با بچه ها خود دیده می شوند. قانون اصلاح جدید شهروندی در هند باعث تظاهرات صد هزار نفری در سطح خیابان های این کشور شده است. براساس این قانون اقلیت های غیر مسلمان که در سال 2015 از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش به هند آمده اند قادر به دریافت حق شهروندی هستند.

گروهی از معترضان هند به قون جدید حق شهروندی در نزدیکی دهلی نو خیابان ها را بسته و در حال خوردن غذا در یک مجموعه خیابانی هستند/ عکس: رویترز

اعتراضات در بخش هایی از هند با خشونت و درگیری همراه شده و تاکنون بیش از 21 نفر در این درگیری ها جان داده اند. با این وجود اشغال شاهین باغ کاملا صلح آمیز است.

در این منطقه که تحت تسلط مسلمانان قرار گرفته است، یک گروه 100 نفره مدیریت همه امور را بر عهده دارند. آنها به صورت شیفتی جمعیت، غذا، جای خواب و تهیه داررو را مدیریت می نمایند.

تنوع گروهی و اجتماعی آنها بسیار زیاد است.

تبیش قمر بانکدار هندی یک تیم امنیتی 4 نفره را راهنمایی می نماید. او روزها به بانک رفته و شب ها را در اعتراضات خیابانی می گذراند.

شهروندان و معترضان منطقه شاهین باغ در جنوب دهلی نو نمازهای خود را در خیابان برگزار می نمایند/ عکس: رویترز

وحیدرضا، دانشجوی مهندسی مسئولیت تهیه شام و ناهار برای 200 تا 300 نفر را بر عهده دارد. او برای معترضان بشقاب هایی از برنج و بریانی تهیه می نماید. او در این باره گفت: وظیفه من این است که مطمئن شوم کسی گرسنه نمانده است.

آمر خان 19 ساله نیز با کلینیک ها و داروخانه های اطراف برای تهیه دارو و امکانات پزشکی در تعامل است. او گفت: با این وجود کار زیادی در این رابطه انجام نداده ام زیرا تا کنون همه چیز بدون خشونت اجرا شده است.

شرکت مردم هند در اعتراضات ضد دولتی- 22 دسامبر 2019 - دهلی نو/ عکس: رویترز

حمیرا سید دانشجوی جانورشناسی دانشگاه دهلی به همراهی 30 داوطلب زن دیگر به زنان معترض یاری می نماید تا به غذا، دارو و سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این دختر هندی که موهایش را با روسری صورتی رنگش پوشانده در این باره گفت: ما در ابتدا از زنان خواستیم تا حوالی ساعت 10 در میان کمپ خیابانی معترضان حاضر باشند، اما آنها نمی خواهند این سایت را تا زمان حذف کامل قانون اصلاح مهاجرت ترک نمایند.

خیرات محبت

چین موی بیسوال معاون کمیسر پلیس در منطقه ضمن اشاره مذاکرات پلیس با معترضین گفت: امیدواریم با حمایت مقامات محلی سایت معترضان خالی شده و تظاهرات کاهش یابد.

با این وجود و در حال حاضر نشانه های کمی از تسلیم شدن تظاهرنمایندگان وجود دارد.

یک معترض هندی در حال جمع کردن زباله در تجمع اعتراضی علیه قانون جدید حق شهروندی/ عکس: رویترز

در مرکز این سایت یک سکوی موقت زیر یک چادر برزنتی آبی با پرچم های هند تزئین شده است. این سکو به بلند گو و دوربین های مدار بسته مجهز است.

این بخش از سایت توسط دو مهندس جوان به نام های مجتبی و شارجیل که در انستیتو نخبگان فناوری آموزش دیده اند، ساخته شده است.

حضور مردم در تجمع اعتراضی علیه دولت- 21 دسامبر 2019- دهلی نو/ عکس: رویترز

مجتبی گفت: من و شارژیل داوطلبان را شناسایی نموده و وظایفی را به آنها واگذار می کنیم. ما سخنرانانی را از بیرون به این منطقه می آوریم و مطمئن می شویم که هیچ گونه درگیری با پلیس به وجود نمی آید.

سیدهارد ساکسنا یک حساب دار هندو است که به صورت داوطلبانه وجوه مربوط به این سایت را آنالیز می نماید.

او در این باره گفت: ساکنان محلی حدود 10 هزار روپیه هندی (140 دلار) را به وی داده اند. بیشتر این پول صرف چاپ آگهی، بنر و نوشت افزار شده است.

یک معترض در حال قرار دادن شمع در مکان اعتراضات علیه دولت- 21 دسامبر 2019- دهلی نو/ عکس: رویترز

با این وجود، یاری های اقتصادی در دفعات زیاد به این سایت اهدا شده است. به جز یاری های اقتصادی ده ها تشک، پتو و تعداد زیادی از فنجان های چای داغ به معترضان این سایت اهدا شده باعث گرم شدن روزهای سرد زمستان در این بخش می گردد.

معترضان خیابان ها را بسته اند و با آتش خود را گرم می نمایند- 22 دسامبر 2019- دهلی نو/ عکس: رویترز

بسیاری از افراد حاضر در این سایت مانند مجتبی و شارژیل از خطراتی که با آنها روبرو هستند آگاهند. احتمال اقدام قانونی و تعلیق یا اخراج شغلی برای آنها وجود دارد. با این وجود بسیاری از این افراد عواقب فعالیت خود در این سایت اعتراضی را پذیرفته اند.

افسران پلیس نیز دور آتش خود را گرم می نمایند- 22 دسامبر 2019- دهلی نو/ عکس: رویترز

--

بیشتر بخوانید:

اعتراض مسلمانان هند به لایحه تبعیض مذهبی به خشونت کشیده شد

مخالفت دادگاه عالی هند با قانون جنجالی علیه مسلمانان (+عکس)

دیدنی های امروز؛ از جشن های سال نو میلادی تا اعتراضات در هندوستان

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 598

به "اعتراض به سبک هندی (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به سبک هندی ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید