تور بمبئی: افسر سازمان سیا در سفر به هند علائم مشابه سندروم هاوانا را گزارش کرد

به گزارش سفر به تایلند، رسانه های آمریکایی گزارش کردند، یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا که اخیرا طی ماه جاری میلادی به همراه ویلیام برنز، مدیر این سازمان به هند سفر کرد، علایمی مشابه سندروم هاوانا را گزارش نموده است.

تور بمبئی: افسر سازمان سیا در سفر به هند علائم مشابه سندروم هاوانا را گزارش کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

شبکه سی.ان.ان به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد گزارش داد، این قربانی که شناسایی نشده مجبور شده تحت مراقبتهای پزشکی قرار بگیرد.

چندی پیش بالغ بر 200 مقام آمریکایی و اعضای خانواده آنها به سبب سندروم هاوانا شامل مجموعه ای از مسائل جسمی اسرارآمیز از جمله سردرد میگرنی، حالت تهوع، ضعف حافظه و گیجی بیمار شدند. این بیماری نخستین بار در سال 2016 از سوی مقامهای آمریکایی سفارت آمریکا در کوبا گزارش شد.

یک سخنگوی سازمان سیا در بیانیه ای به رویترز گفت، این سازمان درباره حوادث خاص یا افسران اظهار نظر نمی کند. این سخنگو بیان نمود: ما پروتکلهایی را برای زمانی که اشخاص مسائل نامعمول سلامتی را گزارش می نمایند داریم که شامل دریافت درمان پزشکی مناسب می گردد.

ماه گذشته میلادی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا ورودش به شهر هانوی مرکز ویتنام را بعد از گزارش سفارت آمریکا درباره اینکه فردی به گزارش یک مشکل سلامتی مشابه با سندروم هاوانا پرداخته، برای مدت سه ساعت به تاخیر انداخت.

برنز در ماه ژوئیه گفت، یک مقام ارشدی که زمانی رهبری عملیات شکار اسامه بن لادن را برعهده داشته به ریاست یک نیروی ضرب تحقیق نماینده درباره این سندروم منصوب نموده است.

یک هیات متعلق به آموزشگاه ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل ترین تئوری در مورد این بیماری این است که استفاده از انرژی راهنمایی شده فرکانس رادیویی پالس دار این سندروم را موجب شده است.

برنز گفته است، احتمالی بسیاری قوی وجود دارد مبنی بر اینکه این سندروم عمدا ایجاد شده و روسیه ممکن است مسئول آن باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1772

به "تور بمبئی: افسر سازمان سیا در سفر به هند علائم مشابه سندروم هاوانا را گزارش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: افسر سازمان سیا در سفر به هند علائم مشابه سندروم هاوانا را گزارش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید