الان باید آمریکا باشم، با خودم رقابت دارم، قهرمان المپیک می شوم

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان ایرانی سنگنوردی دنیا که رکورد آسیایی و دنیای این رشته را در اختیار دارد طی ماه های گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا پیگیر تمرینات انفرادی خود در باشگاه بود. وی می گوید قهرمانی های متوالی اش در سطح دنیا بالاخره یاری حالش شد تا بتواند از آن به عنوان امتیازی برای پیگیری تمریناتش در این شرایط بحرانی کرونا استفاده کند.

الان باید آمریکا باشم، با خودم رقابت دارم، قهرمان المپیک می شوم

وی که 7 سال پیش برای نخستین بار سنگنوردی ایران را صاحب مدال طلای دنیای کرد و بعد از آن در دیگر مسابقات قهرمانی دنیا و جام دنیای هم این مدال را به دست آورد، تاکید دارد هدفش حضور قهرمان گونه در اولین رویدادی است که فدراسیون دنیای سنگنوردی بعد از انتها بحران کرونا و کاهش شدت آن برگزار خواهد نمود ضمن اینکه می خواهد در این حضور رکورد دنیا که در اختیار خودش است را نیز ارتقا دهد.

در بحران کرونا طلای دنیای یاری حالم شد

رضا علیپور که عنوان سریع ترین مرد عمودی دنیا را در اختیار دارد در مصاحبه با خبرنگار مهر در خصوص چگونگی شرایط تمرینی اش طی ماه های گذشته گفت: به لطف قهرمانی هایی که در سطح دنیا به دست آورده بودم، توانستم طی این مدت در باشگاه تمرین انفرادی داشته باشم. در استان قزوین که من ساکن هستم، هر ورزشکاری نمی توانست در سالن تمرین داشته باشد. حتی به ورزشکارانی که قهرمانی آسیا را هم داشتند، این اجازه داده نمی شد. فقط ورزشکارانی که قهرمانی دنیا داشتند، می توانستند در سالن تمرینات شان را پیگیری نمایند. من و بهمن عسگری که سهمیه المپیک در کاراته را هم گرفته، تنها ورزشکارانی بودیم که در سطح استان می توانستیم وارد باشگاه و سالن شویم. بالاخره طلای دنیای یک جایی یاری حال شد.

اهداف بزرگی در سر دارم

وی توضیح داد: سعی کردم از این فرصت بیشترین بهره را داشته باشم. اگرچه همه رویدادها لغو شده و فعلاً هم معین نیست اولین رقابتی که برگزار می گردد و در آن شرکت خواهیم کرد، چه زمانی و در کدام کشور است اما تمریناتم را خیلی جدی و منظم پیگیری کردم چون اهداف بزرگی در سر دارم.

رکورد خودم را ارتقا می دهم

این ملی پوش سنگنوردی ایران که از او به عنوان اوسین بولت سنگ نوردی دنیا یاد می گردد، اعلام نمود: رکوردشکنی یکی از برنامه هایم برای آینده است. البته رکورد دنیا در اختیار خودم است و می خواهم در اولین رویدادی دنیای که در آن شرکت خواهم کرد، این رکورد را جابه جا کنم.

با خودم رقابت دارم

علیپور با یادآوری اینکه در جام دنیای 2017 نانجینگ چین رکورد 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه را ثبت کرد، یادآور شد: طی سه سال گذشته این رکورد دنیای دست نخورده باقی مانده است. خودم طی این مدت با وجود حضور در میادین مختلف، به دلیل مصدومیت نتوانستم آن را ارتقا دهم. جالب اینکه سنگنوردان دیگر کشورها هم نتوانستند این رکورد را بشنمایند اما قطعاً خودم این کار را به زودی انجام خواهم داد. در واقع با خودم رقابت خواهم داشت.

همه رکوردها دست من است

وی با یادآوری اینکه در بازی های آسیایی 2018 اندونزی هم رکورد سنگنوردی قاره را در اختیار گرفت، تاکید نمود: همه رکوردهای آسیایی و دنیای در اختیار خودم است و اجازه نمی دهم از دستم خارج گردد. البته ارتقا رکورد که به دنبال آن هستم، در حد یک ثانیه و دو ثانیه نیست. در سنگنوردی رکوردشکنی بر اساس صدم ثانیه انجام می گردد. بنابراین قرار نیست با رکوردشکنی، رکورد به زیر 5 ثانیه برسد.

الان باید آمریکا باشم نه ایران

سریع ترین مرد عمودی دنیا در خصوص اولین رویدادی که بعد از پشت سرگذاشتن بحران کرونا باید در آن شرکت داشته باشد، اعلام نمود: احتمالاً فدراسیون دنیای اولین رویدادی که بعد از این بحران برگزار خواهد نمود، جام دنیای است به خصوص که به خاطر کرونا چند دوره این رقابت ها برگزار نشد. اگر درگیر این شرایط نشده بودیم من در جام دنیای کره جنوبی و چین شرکت نموده بودم. الان هم به جای ایران باید در آمریکا بودم تا در جام دنیای شرکت کنم اما این جام هم به خاطر کرونا لغو شد.

سهمیه نه، به قهرمانی المپیک فکر می کنم

علیپور همچنین کسب سهمیه برای المپیک 2024 و قهرمانی در این بازی ها را یکی دیگر از اولویت های برنامه های خود بیان کرد وگفت: رقابت های سنگنوردی در ماده سرعت که من در آن کار می کنم، المپیک 2024 برگزار می گردد. بنابراین برای المپیک توکیو هیچ برنامه ای ندارم، البته برای المپیک 2024 هم به دنبال کسب سهمیه نیستم در واقع قهرمانی در آن بازی ها را دنبال می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 986

به "الان باید آمریکا باشم، با خودم رقابت دارم، قهرمان المپیک می شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الان باید آمریکا باشم، با خودم رقابت دارم، قهرمان المپیک می شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید