انگلستان تمام تجهیزات هواوی را از شبکه های 5G خود حذف می کند

به گزارش سفر به تایلند، اینطور که به نظر می رسد، بالاخره انگلستان تصمیم گرفت برخلاف گذشته، در راستای حذف تجهیزات هواوی از شبکه های 5G کشور قدم بردارد.

انگلستان تمام تجهیزات هواوی را از شبکه های 5G خود حذف می کند

مدت زمان زیادی است که هواوی در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است. بیش از یک سال است که این شرکت نتوانسته آنطور که باید در بازار گوشی های هوشمند بدرخشد چون به شدت تحت تاثیر منفی تحریم دولت آمریکا قرار گرفته و اگرچه در کشور چین همه چیز طبق خواسته آن ها پیش می رود اما بدیهی است این فرایند می توانست به گونه ای متفاوت رقم بخورد.

اخیرا هم که در رابطه با تحریم ارسال چیپ به این شرکت شنیدیم که می تواند تیر خلاصی باشد بر پیکره بزرگ ترین شرکت سازنده گوشی در کشور چین. اما ظاهرا این مسئله بخشی از دردسرهای بزرگ هواوی را تشکیل می دهند چرا که در حال حاضر بسکمک از شرکت ها به خاطر تحریم، تجهیزات ساخت هواوی را از شبکه های 5G خود حذف کردند. البته انگلستان هنوز هم به روابط تجاری خود با این شرکت ادامه می دهد اما ظاهرا این رابطه هم به زودی به اتمام خواهد رسید.

کرین 1020 هواوی از تحریم جدید آمریکا جان سالم به در برد

تلگراف، گاردین و بسکمک از مطبوعات دیگر گزارش کرده اند بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، به دنبال راهی هست تا بتواند وابستگی کشور را به هواوی در ساخت و توسعه شبکه های 5G کاهش دهد. هدف آن ها، حذف تمام تجهیزات هواوی از شبکه های کشور تا سال 2023 است. در حال حاضر هم استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های حساس انگلستان ممنوع شده.

بوریس جانسون به دلیل فشار اعضای حزب محافظه کار انگلستان که مهم ترین دلیل آن هم ناتوانی چین در کنترل صحیح ویروس کرونا بود، مجبور به پذیرش این موضوع شد. برای این کشور، چنین اتفاقی می تواند هم سود داشته باشد و هم نگران کننده باشد. سود به این خاطر که روابط تجاری آن ها با آمریکا بسیار بهتر خواهد شد چون آمریکا تهدید کرد اگر آن ها روابط محبت آمیز خود را با هواوی ادامه دهند از اشتراک اطلاعات با این کشور خودداری می کند. آمریکا معتقد است هواوی از تجهیزات خود به منظور جاسوسی و سرقت اطلاعات محرمانه استفاده می کند اما خب هواوی همیشه این اتهام را رد کرده است. نگران کننده هم به این خاطر که انگلستان ممکن است با از دست دادن هواوی، میلیون ها دلار ضرر کند.

مدیر امنیتی هواوی: شرایط هواوی بهتر می شود اما این آمریکا است که متضرر خواهد شد

انگلستان در ابتدا مخالف تلاش های آمریکا برای حذف تجهیزات هواوی از از شبکه های 5G در اروپا بود اما به نظر می رسد تهدیدهای آمریکا آنقدر برای انگلستان تبعات خطرناک تری را در پی داشت که این کشور تصمیم به انجام چنین کاری گرفت.

نظر شما در این رابطه چیست؟ مسلما اگر هواوی بخواهد اقدامات تلافی جویانه انجام دهد، اقتصاد دنیا به شدت لطمه خواهد خورد. اما فکر می کنید خاتمه کدام کشور بیشتر از همه زیان می بیند؟

آمریکا برای توسعه شبکه 5G از شرکت های غربی رقیب هواوی کمک می گیرد

منبع: androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 983

به "انگلستان تمام تجهیزات هواوی را از شبکه های 5G خود حذف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلستان تمام تجهیزات هواوی را از شبکه های 5G خود حذف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید