شیائومی با کنار زدن اپل دومین تولیدکننده عظیم موبایل دنیا پس از سامسونگ شد

به گزارش سفر به تایلند، شرکت مشهور کانالیس در جدیدترین گزارش خود به سهم بازار برندهای عظیم در بازار موبایل طی سه ماهه دوم 2021 پرداخته است. طبق این گزارش، شیائومی با کنار زدن اپل توانسته رتبه دوم این بازار را از آن خود کند. باید خاطرنشان کنیم در سه ماهه قبلی شیائومی در رتبه سوم بازار موبایل قرار داشت. این نخستین باری است که این شرکت چینی به چنین رتبه ای می رسد.

شیائومی با کنار زدن اپل دومین تولیدکننده عظیم موبایل دنیا پس از سامسونگ شد

در رتبه اول هم همچنان نام سامسونگ دیده می شود و شرکت های اوپو و ویوو کماکان رتبه های چهارم و پنجم را حفظ نموده اند. همان طور که در نمودار می توانید ببینید، سهم بازار گوشی های سامسونگ به 19 درصد رسیده و شیائومی با داشتن سهم بازار 17 درصدی فاصله چندانی با سامسونگ ندارد. طبق این گزارش منتشر شده، سهم بازار گوشی های شیائومی در آمریکای لاتین با رشد بیش از 300 درصد روبه رو شده و در بازارهای آفریقا و اروپا هم فروش گوشی های این شرکت به ترتیب 150 و 50 درصد رشد داشته است.

البته از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که میانگین قیمت گوشی های شیائومی حدود 40 درصد کمتر از سامسونگ و حدود 75 درصد کمتر از اپل است. به همین دلیل شیائومی با عرضه تعداد بیشتری از گوشی های پرچم دار و گران قیمت میخواهد سود دریافتی حاصل از فروش گوشی های خود را افزایش دهد.

اگرچه گوشی های شیائومی روزبه روز توجه کاربران بیشتری را جلب می نماید، اما بدون شک بخش عظیمی از این موفقیت شیائومی به سقوط آزاد هواوی در بازار موبایل برمی شود. هواوی برای مدت ها رتبه دوم بازار موبایل را در اختیار داشت و حتی برای مدت کوتاهی در سال 2020 توانست سامسونگ را کنار بزند. اما با توجه به تحریم های گسترده آمریکا و مشکلاتی که برای فراوری گوشی های خود دارد، نام این شرکت حتی دیگر در بین 5 شرکت عظیم بازار موبایل دیده نمی شود.

شرکت کانالیس گزارش داده که هدف شیائومی باید افزایش فروش گوشی های گران قیمتی مانند می 11 اولترا باشد ولی با توجه به اینکه اوپو و ویوو هم تمرکز خود را برای افزایش فروش گوشی های پرچم دار افزایش داده اند، شیائومی باید با رقبای قدری دست و پنجه نرم کند. از طرف دیگر، این رقبای چینی شیائومی مایل به صرف هزینه های بیشتری برای بازاریابی های مرسوم هستند.

اگر شیائومی بتواند به این فرایند رشد ادامه دهد، در آینده نزدیک سامسونگ را کنار می زند و اسم عظیم ترین سازنده گوشی در دنیا را از آن خود می نماید. لازم به ذکر است طی این مدت سهم بازار سامسونگ و اپل به ترتیب 15 و 1 درصد رشد نموده که در برابر رشد 83 درصدی شیائومی اصلا به چشم نمی آیند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1695

به "شیائومی با کنار زدن اپل دومین تولیدکننده عظیم موبایل دنیا پس از سامسونگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با کنار زدن اپل دومین تولیدکننده عظیم موبایل دنیا پس از سامسونگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید