بازار فناوری اطلاعات کشور تا 1400 باید 2 برابر گردد

به گزارش سفر به تایلند، اصفهان- خبرنگاران- دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: بازار فناوری اطلاعات کشور تا سال 1400 باید 2 برابر گردد و به حدود 200 هزار میلیارد ریال برسد.

بازار فناوری اطلاعات کشور تا 1400 باید 2 برابر گردد

به گزارش خبرنگاران، رسول سراییان روز سه شنبه در جمع اعضای نظام صنفی رایانه ای استان در محل تالار شهروند اصفهان، افزود: 2 برابر کردن بازار فناوری اطلاعات کشور یکی از اهداف اصلی این سازمان تا سال 1400 است.

وی با بیان اینکه بازار فناوری اطلاعات تا سرانجام سال 96 حدود 95 هزار میلیارد ریال بود، اظهارداشت: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در صدد است که 2 برابر شدن بازار فناوری اطلاعات را در قالب 20 محور اصلی، اجرایی کند.

سراییان افزود: برنامه راهبردی این سازمان با عنوان بیستون با چشم انداز سال 1401 و در سه محور تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت های راهبردی پیش روی جهان در همین سه محور است، ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال 2016 حدود 15.5 درصد بود که پیش بینی می گردد در سال 2025 به 24.3 درصد برسد.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، ادامه داد : اگر 20 درصد اقتصاد کشورمان بخواهد دیجیتال گردد تا سال 1402 باید سالانه 85 تا 95 میلیارد دلار به آن سمت برود.

وی با بیان این که ایران حدود یک درصد جمعیت و 0.6 درصد اقتصاد جهان را دارد، افزود: سالانه 50 میلیارد دلار در بخش تحول دیجیتال می تواند فرصت های بسیاری را برای کشورمان فراهم کند.

سراییان به هوشمندسازی شهرها اشاره و تاکید نمود: با توجه به پیر شدن جمعیت و افزایش شهر نشینی، هوشمند سازی شهرها از اهمیت خاصی در کشورمان برخوردارست.

وی ارزش اقتصاد شهر هوشمند در کشور را بین 20 تا 25 میلیارد دلار برآورد و افزود: نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها و بخش خصوصی می توانند با ارائه هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی، ارزش این نوع اقتصاد را افزایش دهند.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به پیشنهاد هشت طرح به استانداری اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح ها با هدف رونق کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان ارائه شد.

سراییان این طرح ها را با موضوع های افزایش بهره وری به وسیله تحول دیجیتال، دولت الکترونیک و باز کردن داده ها (open data)، توسعه خدمات، صادرات خدمات فنی و مهندسی و محتوا و اصفهان هوشمند اعلام و توضیح داد : دستگاه های دولتی و شهرداری ها می توانند داده های خود در اختیار بخش خصوصی برای ارائه خدمات قرار دهند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در زمان حاضر در اصفهان بالاتر از متوسط کشوری و حدود 14.6 درصد است، تاکید نمود: در اولویت قرار دادن چنین طرح هایی در این استان که ظرفیت های بسیاری در صنایع و نیروی انسانی دارد می تواند فرصت های فراوانی ایجاد کند.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور دارای حدود 17 هزار عضو در بخش های شرکت ها، فروشگاه ها و مشاوران است.

این سازمان حدود 15 سال پیش و با هدف ساماندهی، ایجاد تشکیلات، نظم بخشی به فعالیتهای تجاری رایانه ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار تشکیل شد و نخستین رییس این سازمان حکم خود را از رییس جمهور وقت دریافت کرد.

3011/6026/

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 170

به "بازار فناوری اطلاعات کشور تا 1400 باید 2 برابر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار فناوری اطلاعات کشور تا 1400 باید 2 برابر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید