باشگاه منچسترسیتی شال هوشمندی ساخته که واکنش طرفداران را پایش می نماید

به گزارش سفر به تایلند، باشگاه منچسترسیتی که در حال حاضر یکی از برترین باشگاه های لیگ انگلستان و دنیا به شمار میرود، شال هوشمندی را طراحی نموده که قادر است واکنش طرفداران را پایش کند.

باشگاه منچسترسیتی شال هوشمندی ساخته که واکنش طرفداران را پایش می نماید

منچسترسیتی که به واسطه سرمایه گBاری های هنگفت خود طی یک دهه اخیر، توانسته به یکی از برترین باشگاه های لیگ برتر انگلستان تبدیل گردد، اکنون شال هوشمندی را طراحی نموده که می تواند شرایط هواداران این شرکت را پایش کند. ظاهرا باشگاه در پی این است که ببیند چه چیزی باعث می گردد هوادارانش به وجد بیایند. برای اینکه این شال طراحی گردد، منچسترسیتی با شرکت سیسکو (Cisco) که از سال 2019 تا به امروز شریک فناوری باشگاه بوده، وارد همکاری شده است.

شال هوشمند باشگاه منچسترسیتی، Connected Scarf نام دارد که درون آن یک سنسور EmotiBit برای پایش ضربان قلب، دمای بدن و شرایط احساسی شخصی که آن را پوشیده طراحی شده است. طبق گفته های باشگاه و شرکت فناوری Cisco، این شال هوشمند می تواند حس جالب و نزدیک تری به جریان بازی به کاربران القا کند. حال قرار است این کار را چگونه انجام دهد تعیین نیست. یعنی، سنسور ضربان قلب قرار است فقط ضربان قلب را میزان گیری کند و سنسورهای دیگر هم برای پایش شرایط کاربر در نظر گرفته شده اند که نمی توانند حس فعالی به کاربر بدهند تا او تجربه لذت بخش تری از تماشای مسابقه داشته باشد. مگر اینکه در آن موتورهای لرزشی تعبیه گردد که آن هم خیلی منطقی نیست.

سیسکو می گوید اخیرا این شال را به صورت آزمایشی تست نموده است. آن ها برای اینکه بتوانند عملکرد این شال را در عمل ببینند، 6 نفر از هواداران چندین ساله منچسترسیتی را به یک بازی دعوت کردند و از آن ها خواستند تا شال را دور گردن خود بیاندازند. در جریان این بازی، این شال توانست 120 لحظه هیجان انگیز را از حس و حال این افراد ثبت کند تا بدین ترتیب به اطلاعات دقیقی از شرایط افراد حین لحظات مختلف دست پیدا نمایند.

مدیرعامل سیسکو در رابطه با این شال گفت می توانند با استفاده از داده های ارسالی به وسیله آن، حس و حال هواداران را بهتر از قبل متوجه شوند. او اضافه کرد: این شال فرصتی را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم به درک بهتری از نقش مهم ورزش در زندگی افراد برسیم.

متأسفانه سیسکو اطلاعات بیشتری در رابطه با شال هوشمند تیم منچسترسیتی منتشر نکرد که بدانیم اصلا چرا باشگاه تصمیم به فراوری آن گرفته و قرار است با فهمیدن اینکه هوادارانش چه حسی حین بازی ها دارند، چه کاری انجام دهد. طبیعتا همه می دانند هواداران حین انجام بازی تیم مورد علاقه خود، در لحظات مختلف بازی هیجان زده می شوند، ترس به سراغ شان می آید، گریه می نمایند، عصبانی می شوند و… اما اصلا به این فکر نکردیم و نمی دانیم چرا این اطلاعات می توانند به شرکت ها یاری نمایند؟ اصلا چطور این اطلاعات به دست شرکت می رسد؟

با این حال به نظر می رسد سیسکو و منچسترسیتی در پی این هستند که اطلاعاتی را از شرایط هواداران بدست بیاورند. در طول دو دهه اخیر، بسیاری از سازمان های تحلیل داده، کوشش نموده اند نحوه انجام بازی های مختلف را تغییر دهند. از اضافه شدن یاری داور ویدیویی به بازی گرفته تا فناوری خط دروازه برای تشخیص گل، تشخیص نیمه هوشمند آفساید و… همه و همه برای بهبود نحوه انجام فوتبال در نظر گرفته شده اند و حالا می بینیم که شرکت ها قصد دارند حس و حال هواداران را هم مورد آنالیز و شاید حتی تغییر دهند. البته مورد آخر بیشتر شبیه به یک تئوری توطئه است که بسیاری از افراد هم از بابت آن نگران هستند. شما در این رابطه چه فکری می کنید؟

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2082

به "باشگاه منچسترسیتی شال هوشمندی ساخته که واکنش طرفداران را پایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه منچسترسیتی شال هوشمندی ساخته که واکنش طرفداران را پایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید