باقری: ورزشکاران با تشدید تحریم ها خودشان مکمل تهیه می نمایند و این یک زنگ خطر است

به گزارش سفر به تایلند، نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: درحال حاضر به خاطر تشدید تحریم ها مکمل استاندارد در بازار مثل سابق وجود ندارد که ما تهیه کنیم و یا توصیه کنیم که آن را از کجا تهیه نمایند.

باقری: ورزشکاران با تشدید تحریم ها خودشان مکمل تهیه می نمایند و این یک زنگ خطر است

داوود باقری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با اشاره به اینکه با تشدید تحریم ها، فدراسیون نتوانسته مکمل های ورزشی مورد احتیاج وزنه برداران را تامین کند، گفت: پیش از این با وجود همه سختی ها و ریسکی که این کار داشت، خودمان تا پیش از این مکمل های ورزشی را برای ورزشکاران تهیه و در اختیارشان قرار می دادیم، اما با تشدید تحریم ها و بعد هم به وجود آمدن کرونا دسترسی به مکمل استاندارد برای فدراسیون قطع شد.

وی ادامه داد: ما در این بخش احتیاجمند این هستیم که حمایت وزارت ورزش را داشته باشیم چراکه اعتقاد و برنامه فدراسیون این است که اگر ما کنترل لازم را بر موضوع داشته باشیم، افرادی که سهواً دچار مشکل می شوند و این اتفاق برای شان از راه تغذیه و استفاده از مکمل های غیرمجاز رخ می دهد، کاهش پیدا می نماید. ضمن اینکه مشاوره تغذیه ای و حمایت پزشکی از آنها داریم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری تاکید نمود: این زنگ خطر است و ورزشکاران خودشان مکمل را تهیه می نمایند. درحال حاضر هم به خاطر تشدید تحریم ها مکمل استاندارد در بازار مثل سابق وجود ندارد که ما تهیه کنیم و یا توصیه کنیم که مکمل از کجا تهیه کنید. نمی دانیم ماهیت مکمل های حاضر در بازار چیست. ما چون می خواستیم از ورزشکاران مان حمایت کنیم، زیر بار اتهام و ریسک این موضوع رفتیم که مکمل های ورزشی را خودمان بدهیم.

دکتر باقری گفت: آنقدر ریسک این کار عظیم بود که هیچ فدراسیونی چنین دردسری را برای خودش درست نمی نماید که اگر نمونه ای مثبت شد، گردن فدراسیون نیفتد، ولی برای ما موضوع خیلی اهمیت داشت که ریسک کار را پذیرفتیم ولی حالا به مکمل های استاندارد دسترسی نداریم و درخواست مان این است که فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش در این خصوص ورود نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1115

به "باقری: ورزشکاران با تشدید تحریم ها خودشان مکمل تهیه می نمایند و این یک زنگ خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: ورزشکاران با تشدید تحریم ها خودشان مکمل تهیه می نمایند و این یک زنگ خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید