بحران تازه در آمریکا

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران : رابرت کاپلان خواهان بازنگری فوری در سیاست های فعلی بانک مرکزی آمریکا شد.

بحران تازه در آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، با فاصله دریافت تورم عظیم ترین اقتصاد دنیا از سطح هدفگذاری شده دو درصدی، اکنون معامله گران بازارهای مالی نسبت به شرایط مالی بدبین شده اند. با هدف حفاظت از کسب و کارها و کاستن از تبعات مالی ویروس کرونا، دولت و بانک مرکزی اقدام به تزریق سنگین نقدینگی نموده اند که همین مساله روی نرخ تورم و ارزش دلار تاثیر منفی زیادی داشته است.

رابرت کاپلان- مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در دالاس- با ابراز نگرانی از افزایش محسوس نرخ تورم گفته است که این شرایط می تواند انتظارات تورمی فعالان مالی را به کلی تغییر دهد که کار را در آینده برای برقراری تعادل بین عرضه و تعادل سخت خواهد ساخت. این مدیر ارشد بانکی که در بعضی از سیاست های پولی با جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- اختلاف نظر دارد، با بیان اینکه بازگرداندن تورم به محدوده دو درصدی باید یک اولویت فوری سیاست گذاری باشد، افزوده است: باید هرچه سریع تر از برنامه فعلی عقب نشینی کنیم. میزان خرید اوراق توسط فدرال رزرو واقعا بیشتر از حد احتیاج است.

بعضی از مقامات بانک مرکزی آمریکا از جمله کریستوفر والر- مدیر منطقه ای فدرال رزرو در کلیولند- و ریچارد کلاریدا- قایم مقام بانک مرکزی- نگرانی ها از افزایش نرخ تورم را بی مورد دانسته و گفته بودند نرخ تورم در جهت بازگشت به جهت هدف گذاری شده خود در آینده نزدیک است.

گفتنی است که متوسط نرخ تورم عظیم ترین اقتصاد دنیا در 12 ماه منتهی به آوریل با 1.6 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح 4.2 درصد رسید که این نرخ تورم، 0.8 درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در 13 سال اخیر بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1628

به "بحران تازه در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران تازه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید