برخورد جدی فدراسیون کشتی با وزن کم کردن در رده نونهالان

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون کشتی با بیان این مطلب اضافه کرد: با توجه به تأکید فراوان رئیس فدراسیون کشتی و حساسیت رده نونهالان بعنوان رده سنی سرنوشت ساز برای کشتی گیران، فاصله ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور از دو ساعت و نیم به یک ساعت کاهش پیدا کرد.

برخورد جدی فدراسیون کشتی با وزن کم کردن در رده نونهالان

وی ادامه داد: این کار به علت این بود که مربیان اقدام به کم کردن وزن کشتی گیران خود نکنند و به تمام هیأت های کشتی استان ها ابلاغ نموده ایم در صورت مشاهده وزن کم کردن کشتی گیرانشان، مربی آنها حداقل یک سال محروم و حداکثر امتیاز هم از مجموع امتیازات عملکرد سالیانه آن هیأت کسر خواهد شد.

مهربان توضیح داد: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت های نونهالان قهرمانی کشور صرفاً بحث قهرمانی نیست، بلکه ما می خواهیم که کشتی گیرانی که در ابتدای راه خود در کشتی قرار دارند، آسیب نبینند و با حضور در چنین مسابقاتی به بار فنی و تجربه آنها افزوده گردد.

سرپرست دبیری فدراسیون گفت: کشتی گیر نونهال در ابتدای راه قهرمانی واقع شده است و مهمترین مسئله برای ما نحوه صحیح آموزش و بحث فنی آنها است و اگر کشتی گیران در این رده سنی درگیر معضل وزن کم کردن شوند، قطعاً عمر قهرمانی کوتاهی خواهند داشت.

مهربان با اشاره به اینکه ویروس کرونا نزدیک به 2 سال است که ورزش را تحت تأثیر قرار داده گفت: متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات کشتی آنطور که باید برگزار نشده و کشتی احتیاج به پویایی و حضور نیروی جوان دارد و به همین علت برگزاری رقابت های قهرمانی کشور نونهالان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در سرانجام اعلام کرد: از هیأت کشتی استان لرستان به علت میزبانی رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قدردانی می کنیم و امیدوارم با برگزاری این مسابقات روح تازه ای به کالبد کشتی کشور دمیده گردد.

لازم به ذکر است: طبق ابلاغیه فدراسیون کشتی به هیأت های کشتی، ساعت وزن کشی رقابت های قهرمانی نونهالان کشور 8 تا 8:30 و ساعت آغاز مسابقات 9:30 صبح است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1763

به "برخورد جدی فدراسیون کشتی با وزن کم کردن در رده نونهالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد جدی فدراسیون کشتی با وزن کم کردن در رده نونهالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید