برترین سوغات شیراز کدامند؟

به گزارش سفر به تایلند، برترین سوغات شیراز را به شما معرفی می کنیم تا بعد از تماشای دیدنی های شیراز بتوانید هنگام گشت و گذار در بازارهای شیراز دست پر به خانه برگردید. سوغاتی های شیراز هم خوش آب و رنگ هستند هم خوش عطر و طعم؛ درست همان چیزی که از شیراز انتظار داریم. سوغات شیراز یکی از هزاران دلیلی است که در کنار جاذبه های بی نظیر گردشگری شیراز، خلق و خوی مردمان شهر شیراز و باغ های ایرانی و اصیل شیراز، برای دوست داشتن شیراز از آن می گویند. در بهتر شدن مطلب سوغات شیراز به ما یاری کنید و فهرست سوغات شیراز را کامل کنید.

برترین سوغات شیراز کدامند؟

لیست سوغاتی های محبوب شیراز

بعد از چشیدن طعم سوغات شیراز قطعا طعم دلچسب شیرین را با شیراز به یاد می آورید. شیرینی در کنار عرقیجات از اصلی ترین سوغاتی های شیراز است. تعدادی از سوغاتی های شیراز: مسقطی، کلوچه شیراز، نان فسا، یوخه، فالوده، رنگینک، نان مشت، حلوای خارک، بادام سوخته، برشلیک، حوا کاسه ای، عرق بهارنارنج، بیدمشک، نسترن و گلاب شیراز، آبلیمو شیرازی، عرق بیدمشک شیرازی، رشته خشک فالوده و البته خود فالوده شیرازی.

شیرینی های شیرازی برای سوغات:

  • مسقطی شیرازی: مسقطی شیرازی رنگ و طعم خاص شیراز را دارد هر چند مسقطی در شهرهای دیگر هم هست اما شیرازی ها ضمن استفاده از مواد اعلا برای تهیه مسقطی شیرازی، از مواد عالی برای تزئین روی مسقطی استفاده می نمایند. مسقطی شیرینی لذیذی است که از نشاسته، زعفران و شکر تهیه می گردد. مسقطی معمولا زرد رنگ است اما مسقطی را در رنگ های متنوعذ دیگر هم تهیه می نمایند. در سفر به شیراز خرید مسقطی از بازار وکیل شیراز را نباید فراموش کنید.
  • یوخه: یوخه سوغات شیراز است و شیرینی بسیار ترد و خوشمزه ای که از پیچیدن چندین لایه بسیار نازک خمیر درست می گردد. در نهایت پودر قند، پودر پسته یا پودر دارچین روی یوخه شیرازی می ریزند و این سوغاتی خوشمزه آماده است. در سفر به شیراز حتما طعم خاص و دلنشین این شیرینی را امتحان کنید.
  • کلوچه شیرازی: این کلوچه با آن کلوچه هایی که در فکر تان دارید فرق دارد. کلوچه شیرازی نوعی نان برنجی است؛ شیرینی بسیار خوش طعم و ترد. در میان سوغات شیراز خرید کلوچه شیرازی را نباید فراموش کنید این شیرینی خوشمزه شیرازی حتی بعد از بازگشت از سفر می تواند تا چندین روز خاطرات سفرتان را زنده نگه دارد.
  • بادام سوخته شیرازی: چای را آماده کنید و یک تکه بادام سوخته شیرازی در دهان تان بگذارید. کم کم طعم شیرین آن را حس می کنید و بعد از آب شدن ماده آب نباتی بادام سوخته می رسید به بادام داخلش. معمولا این سوغاتی شیرازی را در شیرینی فروشی های شهر شیراز پیدا می کنید البته اگر سری به بازارهای شیراز هم بزنید راسته فروش شیرینی را از دست ندهید.
  • حلوا شیرازی: رنگ خوشرنگ حلوا شیرازی همان رنگ جذابی است که از سوغاتی های شیرین شیراز انتظار داریم. حلوا شیرازی یک جور دسر در شیراز به شمار میرود. همراه آوردن حلوا شیرازی به عنوان سوغاتی احتمالا غیر ممکن است اما می توانید این شیرینی خوشمزه را در سفرتان به شیراز امتحان کنید.
  • حلوای خارک: حلوای خارک از خرما تهیه می گردد. معمولا حلوای خارک را در جهرم می توانید پیدا کنید. خرمای خارک نوعی خرما تقریبا نارس است که طعم گس دارد. حلوای خارک بسیار خوش طعم است و پر انرژی است و ظاهرش شبیه به سوهان است. حلوای خارک افزودنی مثل شکر و شربت ندارد و طعم خالص خرماست.

عرقیجات شیرازی؛ سوغات شیراز:

  • عرق بهار نارنج: شیراز و بهار نارنج نامشان با هم گره خورده.جایی نیست که حرف شیراز باشد اما از عطر بهارنارنج چیزی گفته نگردد. عرق بهارنارنج از سوغات خاص شیراز است که فقط در آنجا تهیه می گردد.
  • آبلیمو شیراز: شیراز و کلا استان فارس مرکبات معروفی دارد و لیمو یکی از آنهاست. حتما نام لیموی جهرم به گوش تان خورده.
  • عرق نسترن: عرق نسترن بیشتر در روزهای گرم سال در شیراز هوادار دارد. سترن گلی خوش بو و زیباست و عرق نسترن از سوغاتی های شیراز است.
  • عرق بیدمشک

سوغات شیراز را از کجا بخریم؟

بازارهای شیراز برترین جا برای خرید سوغات شیراز است. یکی از این بازارها، بازار وکیل شیراز است. روزی که برای بازدید از مجموعه وکیل شیراز می روید می توانید خرید سوغات را هم در برنامه تان قرار دهید. تقریبا تمام سوغاتی شیراز که در بالا نام بردیم را می توانید از بازارهای شیراز خریداری کنید؛ یکی دیگر از این بازارها، بازار حاجی شیراز است. بازار حاجی از بازارهای قدیمی شیراز برای خرید سوغات است. بازار دیگری که حتما سر زدن به آن و خرید سوغات از آن را به شما توصیه می کنیم بازار مشیر یا سرای مشیر است. برای کسب اطلاعات کامل درباره این بازارها مطلب بازارهای شیراز را ببینید. در این مطلب آدرس بازارهای شیراز و اطلاعات کامل موجود است و می توانید از آن بهره ببرید.

منبع: دالاهو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2159

به "برترین سوغات شیراز کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغات شیراز کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید