تاثیرات مخرب برگزیت بر صنعت کشاورزی اتحادیه اروپا

به گزارش سفر به تایلند، یک روزنامه آلمانی در گزارشی به تاثیرات مخرب برگزیت بر صنعت کشاورزی اتحادیه اروپا و آلمان و واردات و صادرات در این زمینه پرداخت.

تاثیرات مخرب برگزیت بر صنعت کشاورزی اتحادیه اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان تی وی آلمان در گزارشی نوشت: کشاورزان آلمانی انتظار هزینه ها و آسیب های بالایی را به دلیل برگزیت دارند. بهر حال برگزیت می تواند برای کشاورزان آلمانی گران تمام گردد.

انگلیس حدود 60 درصد مواد غذایی خود را وارد می نماید و بسیاری از نیازهای خود را از مزارع آلمانی وارد می نماید. به گفته والتر هایدل، معاون رئیس اتحادیه کشاورزان آلمان، برلین سالانه کالاهای کشاورزی به ارزش 4.5 میلیارد یورو را صادر نموده و تولیدات انگلیسی به ارزش 1.3 میلیارد یورو را وارد می نماید.

وی همچنین گفت که مازاد تجاری بالغ بر 3.2 میلیارد یورو است و آلمان با هیچ شریک دیگری چنین مازاد تجاری را ندارد.

انستیتو تحقیقات فدرال برای مناطق روستایی در آلمان انتظار دارد که در صورت یک برگزیت نرم کاهش مازاد تجاری حدود یک پنجم و در صورت برگزیت سخت کاهش نیمی از این مازاد تجاری در انتظار آلمان باشد.

هایدل در این باره گفته است که ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که عواقب این بحران برای مصرف نمایندگان انگلیسی و کشاورزی آلمان به وسیله توافق تجاری با لندن کاهش یابد. قرار است در این باره بعد از توافق برگزیت تا سرانجام سال 2020 مذاکراتی انجام گردد و توافقی با لندن حاصل گردد.

به گفته هایدل برگزیت تجارت را سخت نموده و هزینه های جدیدی ایجاد می نماید. این هزینه های پولی و زمانی همه را درگیر می نماید و همه مواد غذایی بخصوص گوشت طیور، خوک ، شیر و گوشت گاو و غلات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی درباره کاهش قیمت ها به عنوان یک تاثیر غیر مستقیم این اوضاع هشدار داد.

وی همچنین تاکید نمود که دیگر کشورهای اروپایی هم دیگر نمی توانند مانند سابق به انگلیس صادرات داشته باشند و به این ترتیب تولیداتی را به بازار داخلی عرضه می نمایند. برگزیت باعث ورود محصولات سایر کشورها که قبلا به انگلستان صادر می شوند به یازار داخلی اروپا می گردد.

پیامدهای برگزیت بر کل اتحادیه اروپا تاثیر خواهد گذاشت. بر اساس محاسبات اتحادیه تجارت گوشت و گاو اتحادیه اروپا (UECBV) صادرات مواد غذایی به انگلیس در سال 2017 ، 41 میلیارد یورو و صادرات انگلیس به اتحادیه اروپا 17 میلیارد یورو بوده است. این تجارت و شرکت های مرتبط با آن برای 44 میلیون نفر اشتغال ایجاد نموده بودند. این نشانگر پیچیدگی زنجیره تامین در این اتحادیه است.

بر اساس اطلاعات(UECBV) صادرات گوشت گاو به انگلیس در صورت وجود یک برگزیت سخت 84 درصد کاهش می یابد. همچنین کاهش 48 درصدی صادرات گوشت خوک و 76 درصدی گوشت گوسفند هم پیش بینی می گردد.

فیلیپ بوررمانس ، رئیس (UECBV) ، برگزیت را بزرگترین تهدید برای تولیدنمایندگان گوشت اروپا، مصرف نمایندگان و تجار با تاثیرات بالقوه بیشتر بر صادرات محصولات کشاورزی که تاثیرات آن بیشتر از تحریم های روسیه است دانست.

نویسنده در ادامه به تاثیرات برگزیت بر صادرات و واردات لبنیات در اتحادیه اروپا اشاره نموده و نوشت: یک نتیجه دیگر برگزیت این است که انگلیس به عنوان یک تامین نماینده بزرگ بودجه اتحادیه اروپا حذف می گردد. به گفته هایدل حالا باید دیگر کشورهای اروپایی بودجه بیشتری را تامین نمایند. این مسئله یک موضوع سخت مذاکرات درباره سیاست مشترک کشاورزی است.

جانسون می خواهد در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند. بعد از آن انگلیس وارد یک دوره انتقالی تا سرانجام سال 2020 می گردد و تا آن موقع هر دو طرف می خواهند یک توافق تجارت آزاد را مورد مذاکره قرار دهند. اما به گفته بسیاری از مقامات اروپایی زمان کمی برای این مذاکرات باقی می ماند .

در دوران گذار انگلیس همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند. مرحله گذار تا اواخر سال 2020 ادامه خواهد داشت و می تواند برای مدت دو سال تمدید گردد. اما جانسون مخالف تمدید این دوران است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 628

به "تاثیرات مخرب برگزیت بر صنعت کشاورزی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات مخرب برگزیت بر صنعت کشاورزی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید