ترفندهای تشخیص طالبی و خربزه شیرین

به گزارش سفر به تایلند، طالبی و خربزه از میوه های شیرین و خوشمزه این فصل هستند. ولی چطور برترین آنان را انتخاب کنیم؟

ترفندهای تشخیص طالبی و خربزه شیرین

این میوه های خوشمزه و آبدار با خنکای دلپذیر خود باعث می شوند گرمای طاقت فرسای هوا را راحت تر بتوانیم تحمل کنیم. برای خریدن این میوه ها باید بدانیم که یک طالبی و خربزه رسیده چه ویژگی هایی دارد. اگر هنوز در خرید طالبی و خربزه شیرین مشکل دارید. این مطلب از خبرنگاران را بخوانید.

ترفندهای خرید طالبی شیرین

اول

در پی طالبی ای با شیارهای زرد نزدیک به سبز یا زرد مایل به کرم رنگ باشید. یادتان باشد که این شیارها نباید کاملا سبز باشد. اگر با بخشی از طالبی روبرو شدید که روشن تر از بقیه پوست آن بود و شیاری نداشت، آن را کنار نگذارید. این یعنی آن بخش از طالبی روی زمین قرار داشته است. پوست طالبی را خوب آنالیز کنید که جایی از آن سیاه یا خراب نشده باشد.

دوم

برای شناخت طالبی رسیده، آن را تکان دهید. فقط کافی است که طالبی را تکان دهید و صدای تخمه های داخل آن را بشنوید. اگر تخمه های داخل طالبی مثل پول های درون قلک صدا می دادند، این یعنی طالبی ای که در دست شماست، کاملا رسیده است.

سوم

طالبی ای که می خواهید خریداری کنید باید بوی شیرین و خوبی داشته باشد.

چهارم

سر طالبی که به ناف آن مشهور است را خوب آنالیز کنید. این بخش باید نرم باشد. اما دقت کنید که تنها این بخش طالبی باید نرم باشد و اگر قسمت های دیگر آن نیز نرم بود این یعنی طالبی مورد نظر نه تنها بیش از حد رسیده، بلکه گازدار نیز هست.

خربزه خوش طعم را چگونه انتخاب کنیم؟

اول

دقت کنید که هیچ قسمتی از پوست خربزه نرم نباشد. نرم بودن پوست خربزه نشانه خراب شدن آن است. چنین خربزه ای در آستانه ترشیدگی و اسیدی شدن است.

دوم

دقت کنید که مثل هندوانه بوته آن از آن جدا شده باشد و فرورفتگی کمی در همان محل وجود داشته باشد.

سوم

خط های روی خربزه باید به رنگ سبز کمرنگ و پوست آن زرد رنگ باشد. اگر پوست خربزه ای که انتخاب کردید، کمی چسبناک است این به این معناست که شیرین بودن آن قطعی است.

سخن آخر،خرید طالبی و خربزه شیرین !

نکته آخر درباره مصرف طالبی اینکه، قبل از مصرف پوست آن را خوب بشویید. اگر نمی خواهید این میوه را مصرف کنید؛ پس از برش دادن، تخمه های آن را بیرون نریزید و فقط روی آن یک کیسه پلاستیک بکشید تا بوی غذاهای دیگر را به خود نگیرد، سپس آن را داخل یخچال قرار دهید. اگر می خواهید از پلاستیک استفاده نکنید، آن را برش داده و داخل طرف در بسته بگذارید.

خربزه را هم مثل طالبی در هنگام مصرف برش بدهید و تخمه های آن را از میوه جدا نکنید. روی آن را با یک کیسه بپوشانید و داخل یخچال بگذارید یا آن را به چند بخش تقسیم کنید و در یک ظرف دردار بریزید. نوش جان! اگر میخواهید بدانید هوای گرم چه بلایی سر بدن می آورد؟ این مطلب را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب گوشی خیس شده را چه کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2069

به "ترفندهای تشخیص طالبی و خربزه شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای تشخیص طالبی و خربزه شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید