ترکیه در سال های اخیر از اتحادیه اروپا دور شده است

به گزارش سفر به تایلند، وزیر امور خارجه اتریش ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را قابل انتظار ندانسته و تاکید نمود که این کشور در سال های اخیر از این اتحادیه دور شده است.

ترکیه در سال های اخیر از اتحادیه اروپا دور شده است

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش در تبادل نظر با خبرگزاری این کشور تاکید نمود که انتظار ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را ندارد؛ البته بین سران کشورهای اتحادیه اروپا نظرات مختلفی در این باره وجود دارد.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که وی در سال های گذشته دائما شنیده است که مفهوم مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه این است که ترکیه بیشتر به این اتحادیه نزدیک گردد اما من به ندرت متوجه این امر شده ام.

به اعتقاد کورس ترکیه در سال های گذشته از اتحادیه اروپا دور شده است. تحولات هفته های گذشته در مقیاس بالا و سرعت زیاد نیز یک بار دیگر مسئله ساز تر شده است.

وی تمایل وین به یک موضع سختگیرانه تر در قبال ترکیه را به مسائل سیاست داخلی در این کشور منوط ندانسته و این مسئله را رد نموده و سیاست کشورش در برابر آنکارا را درست ارزیابی کرد.

وزیر خارجه اتریش مناسبات کشورش با ترکیه را این گونه ارزیابی کرد که همیشه بخصوص روابط مالی خوب اما همیشه اختلافاتی هم وجود داشته است.

از زمان کودتای نظامی نافرجام در ترکیه و موج پاکسازی ها و بازداشت ها و اخراج ها از طرف رئیس جمهور این کشور در اتحادیه اروپا بحث های شدیدی درباره آینده مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به راه افتاده است که در این میان دولت اتریش از حامیان سرسخت توقف ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 766

به "ترکیه در سال های اخیر از اتحادیه اروپا دور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در سال های اخیر از اتحادیه اروپا دور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید