فرانتکس برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای یونان نیرو اعزام می نماید

به گزارش سفر به تایلند، با توجه به هجوم بالای پناهندگان به مرزهای یونان به دلیل تشدید درگیری ها در ادلب سوریه، آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی به منظور مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای یونان نیرو و تجهیزات اعزام می نماید.

فرانتکس برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای یونان نیرو اعزام می نماید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وینر سایتونگ، بعد از اینکه ترکیه مرزهای خود را به روی هجوم پناهندگان به اروپا گشوده است، در مرزهای یونان شرایط آشفته و خشونت باری ایجاد شده است.

در این اوضاع یک سخنگوی آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی (فرانتکس) اعلام نموده است که به درخواست یونان نیرو و تجهیزات به مرزهای یونان اعزام می نماید.

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام نمود که مرزهای خود را برای ورود پناهندگان به سمت اروپا باز نموده است. پیامد این اظهارات رئیس جمهور ترکیه کشورهای یونان و بلغارستان اقدامات خود برای حفاظت از مرزها را تشدید کردند.

دولت یونان صبح یکشنبه اعلام نمود که در 24 ساعت گذشته تقریبا جلوی ورود غیر قانونی10 هزار پناهنده از مرزهای این کشور را گرفته است. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه بیش از 130 پناهنده در مرزهای یونان دستگیر شدند.

پلیس مرزی یونان و واحدهای ویژه نیروی پلیس در روزهای آدینه و شنبه علیه مهاجران در مرزهای یونان و برای جلوگیری از ورود آن ها به کشورشان از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کردند.

اشپیگل هم خبر داده که کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، در گفت وگوی تلفنی با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، از آنها یاری خواسته است.

با وجود تشدید کنترل در دریای اژه از ظهر یکشنبه اول مارس 400 پناهجو به جزیره لسبوس رسیده اند. 58 پناهجو نیز به جزیره خیوس و 30 نفر نیز وارد جزیره ساموس شده اند.

ترکیه در قراردادی که در سال 2016 با اتحادیه اروپا بست تعهد داد جلوی عبور غیرقانونی پناهجویان از مرزهای خود را بگیرد.در همین قرارداد آمده است که اتحادیه اروپا همه پناهجویانی که از ترکیه خود را به مرزهای یونان برسانند، به ترکیه پس بفرستد. در مقابل ترکیه نیز یاری های اقتصادی برای نگهداری از پناهجویان از اروپا دریافت می نماید. اما با توجه به تشدید درگیری ها در ادلب سوریه، ترکیه مرزهای خود را باز نموده تا از این اهرم فشار برای وادار کردن ناتو به حمایت از این کشور در برابر سوریه و متحدانش استفاده کند. ترکیه هم چنین خواهان یاری های اقتصادی بیشتر اتحادیه اروپا برای نگهداری از پناهجویان شده است.

اتریش هم در پی هجوم پناهندگان از ترکیه به سمت اروپا اعلام نموده که اقدامات حفاظت از مرزهای خود را تشدید می نماید. دولت اتریش اعلام نموده که باید سریعا وارد عمل شویم تا شرایطی مانند بحران پناهندگان در سال 2015 ایجاد نشود.

وزیر کشور اتریش همچنین مذاکرات تلفنی را در این باره با همتایان یونانی، آلمانی، بلغاری و کرواسی انجام داده است.

اتریش اعلام نموده که اگر اتحادیه اروپا عملیات حفاظت از مرزهای خارجی برای مقابله با هجوم پناهندگان را تشدید نکند این کشور این آمادگی را دارد که به صورت مستقل از مرزهای خود حمایت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 758

به "فرانتکس برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای یونان نیرو اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانتکس برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای یونان نیرو اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید