درگیری های مرگبار در اردوگاه های مملو از مهاجران یونان

به گزارش سفر به تایلند، یک نشریه آلمانی در گزارشی به شرایط فاجعه بار اردوگاه های مملو از مهاجران در یونان و درگیری های مرگباری که در این اردوگاه ها اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن پناهندگان می گردد پرداخت.

درگیری های مرگبار در اردوگاه های مملو از مهاجران یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران هفته نامه اشپیگل در گزارشی نوشت: کمپ های پناهندگان در جزایر یونان پر شده اند. این مسئله منجر به وقوع درگیری های روزافزون بین مهاجران می گردد.

از جزیره لسبوس یونان خبر می رسد که در اثر یک درگیری مرگبار یک پناهنده افغان خفه شده است.

هفته نامه اشپیگل در این گزارش نوشت: شرایط در اردوگاه های پناهندگان یونان دراماتیک است. اخیرا در اردوگاه های پر ازدحام پناهندگان در جزایر یونان درگیری های خشونت باری بین ساکنان گزارش شده است.

حالا هم رسانه ها خبر داده اند که یک پناهنده افغان در نزدیکی اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس در اثر این درگیری ها خفه شده است. بر اثر اولین اطلاعات منتشر شده این پناهنده افغان از طرف 3 نفر مورد حمله قرار گرفته که آن ها هم پناهنده بوده و در اردوگاه موریا زندگی می کردند.

یک فرد 19 ساله بعد از وقوع این حادثه که روز یکشنبه رخ داد دستگیر شده و یک مظنون دیگر هم شناسایی شده است.

از ابتدای امسال میلادی در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان حداقل 7 پناهنده در درگیری ها کشته شده اند که در بین آن ها یک نوجوان و یک زن هم بوده اند. ده ها نفر دیگر هم در این درگیری ها زخمی شده اند.

دولت یونان محدودیت های خروج برای مقابله با شیوع کرونا برای همه اردوگاه های پناهندگان در این کشور را برای پنجمین بار تمدید نموده و این شرایط قرنطینه سخت تا 2 آگوست در این اماکن ادامه دارد. بسیاری از نهادهای کمکی این اقدام دولت یونان را محکوم می نمایند. سازمان های کمکی بر این باورند که خشونت ها در اردوگاه های پناهندگان در یونان بدتر از ویروس کرونا است.

اردوگاه های پناهندگان در یونان تقربا کامل پر شده اند. در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس که ظرفیت پذیرش 3 هزار نفر را دارد تا به حال حدود 17 هزار نفر اقامت نموده اند.

یونان به شدت تحت فشار هجوم پناهندگان قرار گرفته است. در اتحادیه اروپا همچنان هیچ طرحی درباره چگونگی برخورد با پناهندگان شکل نگرفته است. پلیس یونان 56 مهاجر را دستگیر نموده که با پاسپورت های جعلی می خواستند به دیگر کشورهای اروپایی سفر نمایند.

بر اساس گزارش های منتشر شده فاصله گذاری که در دوران کرونا بسیار درخواست می گردد در اردوگاه موریا چیزی غیر ممکن است. صف های انتظار برای غذا ساعت ها طول می کشد. دسترسی به آب و فاضلاب بسیار محدود و تعداد سرویس بهداشتی و دوش حمام بسیار کم است. برای هر 210 نفر یک توالت و برای هر 639 نفر یک دوش حمام وجود دارد.

اصلاح سیاست پناهندگی و مهاجرت اتحادیه اروپا سال هاست که در سایه مناقشات در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره به کندی پیش می رود. کشورهایی مانند مجارستان، جمهوری چک و اتریش از پذیرش طرح عادلانه تقسیم پناهندگان در این اتحادیه اجتناب می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 997

به "درگیری های مرگبار در اردوگاه های مملو از مهاجران یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های مرگبار در اردوگاه های مملو از مهاجران یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید