جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در تبریز برگزار می گردد

به گزارش سفر به تایلند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در تبریز برگزار می گردد.

جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در تبریز برگزار می گردد

احمد جولایی، دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در ملاقات با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: تبریز همیشه شهر اولین ها بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در بیست و یکمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی سعی بر غیر متمرکز بوده، در این جشنواره قصد داشته ایم تبریز نیز یکی از استانهای میزبان این جشنواره خواهد بود.

جولایی تشریح کرد: این جشنواره در 10 بخش برگزار خواهد شد و در این جشنواره تا حد امکان کوشش می کنیم به پرسش هایی نظیر آینده آیین و سنت و چگونگی زیست آنها در کنار تکنولوژی پاسخ داده گردد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه جنبی مرتبط با فعالیتهای وابسته به هنرهای نمایشی، همانند ساخت جنگ افزارهای تعزیه (ساختن نیزه، کلاه خود و...) از دیگر بخش هایی است که برپا می گردد.

وی اعلام کرد: سمینارهای بین المللی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی با موضوع ویژگی های نمایش آیینی و سنتی در کشورهای مختلف و تطبیق آیین های یک کشور با کشوری دیگر صورت خواهد گرفت و آثار ارائه شده چاپ خواهد شد.

جولایی درباره بخش نمایشنامه نویسی این رویداد گفت: این جشنواره در کل رقابتی نیست اما بخش نمایشنامه نویسی از معدود بخش های رقابتی جشنواره به شمار می آید که در سطح اول، دوم و سوم رتبه بندی خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا به امروز هنرمندان با ارسال صدها اثر در بخش ها و محورهای مختلف بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی شرکت نموده اند.

در این ملاقات مسائلی پیرامون برگزاری این رویداد فرهنگی هنری در استان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی به دبیری دکتر احمد جولایی در پاییز امسال برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2243

به "جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در تبریز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی در تبریز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید