خبرنگاران کوشش دموکرات ها برای جلوگیری از خروج نظامیان آمریکا از آلمان

به گزارش سفر به تایلند، تهران- خبرنگاران- دموکرات های کنگره آمریکا طرحی ارایه دادند تا از اقدام ترامپ برای خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از آلمان جلوگیری نمایند.

خبرنگاران کوشش دموکرات ها برای جلوگیری از خروج نظامیان آمریکا از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الیوت انگل رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و باب منندز معاون کمیته مشابه در سنای این کشور روز پنجشنبه طرحی را ارایه نموده اند تا با تصویب آن از اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای خروج 9 هزار و 500 نظامی آمریکایی از آلمان جلوگیری نمایند.

براساس قانون اساسی آمریکا کنترل مخارج دولت به صورت انحصاری در اختیار کنگره است و قانونگذاران آمریکایی با استفاده از آن بعضی اقدامات دولت را کنترل می نمایند. در این طرح نیز اعضای دموکرات کنگره میخواهد با مسدود کردن تامین هزینه های لازم برای خروج نظامیان آمریکایی از آلمان، از این اقدام جلوگیری نمایند.

این طرح در کوشش است هرگونه استفاده از بودجه دولتی را برای خروج یا کاهش نیروهای نظامی آمریکایی در اروپا ، به جز زمانی که توسط کشور میزبان درخواست گردد، ممنوع کند؛ مگر آنکه رییس جمهوری ایالات متحده از سه ماه پیش آن را اعلام و توجیه کند، سپس کنگره آن را تایید نموده و وزیران امور خارجه و دفاع این کشور درباره آن در کنگره شهادت دهند.

ترامپ این هفته برای نخستین بار در خصوص برنامه هایی برای خارج ساختن حداقل 9 هزار و 500 سرباز آمریکایی از آلمان حرف زد و گفت برلین مسئول این امر است، زیرا به اجرای طرح موسوم به نورد استریم 2 پایبند است و سهم خود را در ناتو پرداخت نمی کند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین گفت که استقرار نظامیان آمریکایی در آلمان باعث هزینه های هنگفت برای ایالات متحده می گردد. وی به شکل غیرمستقیم به خسارات مالی اشاره نمود که به عقیده وی دلیل خوبی برای خارج کردن نظامیان است.

خروج این نیروها فصل دیگری از تنش میان آمریکا و آلمان را نشان می دهد. دولت ترامپ از هنگامی که بر سر کار آمده است برلین را تحت فشار قرار داده تا بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1000

به "خبرنگاران کوشش دموکرات ها برای جلوگیری از خروج نظامیان آمریکا از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش دموکرات ها برای جلوگیری از خروج نظامیان آمریکا از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید