خبرنگاران هلال احمر: 880 میلیارد ریال کمک های مردمی دریافت شده است

به گزارش سفر به تایلند، تهران - خبرنگاران - رییس جمعیت هلال احمر در نشست کارگروه ارزیابی فرصتهای مدیریت کرونا در وزارت کشور گفت: 880 میلیارد ریالی کمک مردمی برای خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی در حوزه کرونا دریافت شده است.

خبرنگاران هلال احمر: 880 میلیارد ریال کمک های مردمی دریافت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر کریم همتی اضافه کرد: 112 محموله کمک بین المللی نیز در دو ماه اخیر در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تحویل شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور برای مدیریت این بیماری فراگیر فعالانه تلاش کرده و در این زمینه پیشگام است ، گفت: در حال حاضر ما نیازمند حمایتهای جدی از سوی دولت و نهادهای مردمی جهت خدمات رسانی بهتر و آمادگی بیشتر در مقابله با بلایا و حوادث هستیم.

همتی بیان نمود: هلال احمر از اولین روزهایی که کرونا در کشور شیوع یافت، آموزش همگانی را به صورت جدی شروع کرد به گونه ای که تا امروز حدود 70 میلیون نفر از آموزش های مجازی این نهاد قرار گرفتند، در این فرایند حدود 21 میلیون نفر و بیش از 7 میلیون خودرو مورد غربالگری قرار گرفته و از این تعداد 14 هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.

به گفته وی، این نهاد حدود 10 هزار تخت نقاهتگاهی را راه اندازی کرد که دراین میان، بیش از 1600 تخت را در استانها فعال شد و جمعیت هلال احمر همچنین توانست برای 44 موسسه خیریه به عنوان واسط بین جمعیت و مردم نیازمند مجوز فعالیت صادر کند و با این مجوزها کمکهای مردمی جمع آوری شده در اختیار افراد نیازمند قرارگرفت.

همتی گفت: در مجموع تا به امروز بیش از 530 میلیارد ریال کمک های غیرنقدی و حدود 350 میلیارد ریال کمک های نقدی افراد خیر و نیکوکار در حوزه کرونا توسط هلال احمر جمع آوری شده است.

وی بیان نمود: با رایزنی در سطح بین المللی، توانستیم112 محموله خارجی را وارد کشور کنیم که 70 محموله از مقصد چین بود و همه اقلام و تجهیزات یادشده با سازوکار ستاد مرکزی کرونا در میان مراکز درمانی توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر اظهارداشت: 300 هزار بسته غذایی نیز در اختیار افراد نیازمند که تحت پوشش هیچ نهادی نبودند، قرار داده شد و برای بیماران خاص مثل سرطانی هم 500 هزار نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دادیم.

وی یادآورشد: تهیه و توزیع بیش از 50 هزار ماسک، بیش از چهار هزار شیلد محافظ صورت و بیش از 10 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه کنترل بیماری کرونا است.

** بروز حوادث پی در پی در کشور باعث خالی شدن انبارها شده است

رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: موجودی انبارهایی که از حیث 16 قلم امدادی برای هر بحرانی نیاز است باید معادل مصرف دو درصد جمعیت آن منطقه باشد، اما در برخی مناطق کشور این عدد کمتر از یک دهم درصد است.

وی گفت: در نشستی که امروز با سازمان برنامه و بودجه داشتیم قرار شد در اولین فرصت، کمک اضطراری در اختیار این جمعیت قرار گیرد و برای شارژ انبارها و تجهیزات هلال احمر به مبلغی حدود 1900 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی بیان نمود: به منظور هدایت و بهره گیری از کمکهای مردمی در حوادث و بحرانها، حدودا در 40 هزار نقطه روستایی نیاز به برپایی خانه های هلال داریم و تا به امروز اقدامات اولیه برای راه اندازی حدود 1300 خانه هلال در سطح کشور اجرا شده است.

رییس جمعیت هلال احمر ایران گفت: برنامه این است که خانه های هلال احمر را با موضوع داوطلبان جمعیت هلال احمر و امدادگران پیگیری کنیم تا از ظرفیتهای مردمی برای حل بحران ها در مناطق مختلف استفاده شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران هلال احمر: 880 میلیارد ریال کمک های مردمی دریافت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر: 880 میلیارد ریال کمک های مردمی دریافت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید