خرید آنلاین دارو جایگزین مراجعه حضوری شد

به گزارش سفر به تایلند، فعالان خلاق با ایجاد یک سامانه خلاق، تهیه دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی را برای مصرف کنندگان تسهیل کردند.

خرید آنلاین دارو جایگزین مراجعه حضوری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید مسعود فخاری مدیرعامل شرکت خلاق سازیان توسعه پاژند در اینباره گفت: شرح دارو در کشور هنوز تا حد زیادی بر اساس سازوکار های سنتی صورت می گیرد. یعنی شخص مصرف نماینده باید حضوراً به چند داروخانه مراجعه کند تا داروی مورد احتیاجش را پیدا کند. این موضوع البته چندان با عدالت در حوزه بهداشت و سلامت هم خوانی ندارد. به ویژه پیدا کردن دارو های کمیاب به روش سنتی بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: ممکن است یک دارو در منطقه ای زیاد باشد، اما مصرف نماینده کمی داشته باشد و بالعکس در یک ناحیه دیگر مصرف نمایندگان با کمبود یک قلم معین دارو روبرو باشند. همین مسئله لزوم نوآوری و تزریق فناوری به این حوزه را گوش زد می نماید.

این فعال حوزه صنایع نرم و خلاق با اشاره به ابعاد مختلف عرضه آنلاین خدمات دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: گروه تحقیق و توسعه شرکت، پس از آنالیز های میدانی و اطلاع از احتیاجمندی های این حوزه، سامانه برخط دوادون را ایجاد کرد. در این سامانه، همه داروخانه ها، می توانند اقلام دارویی یا آرایشی و بهداشتی خود را به صورت آنلاین معرفی نمایند تا شهفرایندان دسترسی آسان تری به این محصولات داشته باشند.

فخاری گفت: همچنین افرادی که به یک دارو یا هر محصول داروخانه ای احتیاج دارند، می توانند احتیاج خود را در این سامانه آگهی نمایند، داروخانه های که این کالا را در اختیار دارند، بلافاصله با مشتری آگهی دهنده تماس می گیرند و این دارو یا محصول آرایشی و بهداشتی را برای وی ارسال می نمایند. این موضوع می تواند تردد های غیرضروری به داروخانه های مختلف را بکاهد و راحتی و آسایش بیشتری برای مشتری به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت خلاق، با اشاره به فرایند فعالیت این سامانه، اضافه کرد: فعالیت ما ابتدا از منطقه 5 شهرداری تهران شروع شد و در کوشش هستیم تا در آینده نزدیک خدمات دهی این سامانه را به کل کشور، تعمیم دهیم. مدل درآمدی ما به این صورت است که وجهی بسیار کم از داروخانه ها و آگهی دهنده دریافت می گردد. در واقع در این مرحله از کار، بیشتر به دنبال فرهنگ سازی هستیم تا کسب درآمد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، امکانات متعدد دیگری به این سامانه اضافه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1656

به "خرید آنلاین دارو جایگزین مراجعه حضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید آنلاین دارو جایگزین مراجعه حضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید