دیابت بارداری ماندگار است؟

به گزارش سفر به تایلند، محققان این متابولیت ها را ابتدا در سال 2016 میلادی در جریان تحقیقاتی که با یاری هزار و 33 زن باردار انجام گرفت، شناسایی کردند.

دیابت بارداری ماندگار است؟

محققان دانشگاه تورنتو متابولیت هایی را در خون شناسایی کردند که امکان پیش بینی دقیق ابتلا به دیابت نوع 2 را پس از تجربه یک نوع گذرا از این بیماری در دوران بارداری، فراهم می نماید. به گزارش یکشنبه پایگاه خبری مدیکال نیوز، حدود 10 درصد زنان در دوران بارداری دچار دیابت بارداری می شوند و این شرایط خطر بالای ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

در واقع بین 30 تا 50 درصد از این افراد در طول 10 سال پس از زایمان، دچار دیابت نوع 2 می شوند. متابولیت هایی که توسط محققان شناسایی شدند، امکان پیش بینی ابتلا به دیابت نوع 2 در این گروه از زنان را با دقت 85 درصد فراهم می نمایند.

محققان این متابولیت ها را ابتدا در سال 2016 میلادی در جریان تحقیقاتی که با یاری هزار و 33 زن باردار انجام گرفت، شناسایی کردند.

اکنون محققان با ردگیری شرایط همان گروه از زنان و آزمایش دقیق تر نمونه خون آن ها که در فاصله شش و 9 ماه از زایمان و همچنین دو نوبت در دو سال پس از زایمان گرفته شده بود، توانستند ترکیبات جدید مرتبط با بیماری را در خون داوطلبان شناسایی نمایند.

در این دوران 173 نفر از داوطلبان به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند و نمونه خون آن ها با نمونه خون 485 نفر از سایر داوطلبان که دارای سن، وزن، نژاد و قومیت یکسان بودند، مقایسه شد.

محققان امیدوارند با استفاده از نتایج این تحقیقات بتوانند یک آزمایش خون ساده طراحی نمایند که پس از زایمان اجرا شده و امکان پیش بینی ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان را در اولین ویزیت پزشک، فراهم کند.

دیابت به علت ناتوانی بدن در فراوری یا مصرف انسولین به وجود می آید. انسولین ماده ای است که توسط لوزالمعده فراوری می گردد و نقش آن استفاده از قند به عنوان بزرگ ترین منبع انرژی بدن است. قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان های بدن تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت های منتهی به نقص عضو می گردد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Plos Medicine منتشر شده است.

منبع: فرادید
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 984

به "دیابت بارداری ماندگار است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابت بارداری ماندگار است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید