رایج ترین مسائل ماشین ها در فصول گرم و راه های جلوگیری از آن ها

به گزارش سفر به تایلند، در فصل گرما ممکن است مشکلاتی برای خودروها به وجود بیاید که جلوگیری از وقوع آنها بسیار مهم است.

رایج ترین مسائل ماشین ها در فصول گرم و راه های جلوگیری از آن ها

اداره هواشناسی انگلیس هشداری برای موج گرمای شدید در بخش هایی از انگلیس و ولز از پنجشنبه تا یکشنبه صادر نموده است. این موج گرما اگرچه به میزان ماه ژوئیه نیست، اما برای مدت طولانی تری ادامه خواهد داشت. ما هم در فصل تابستان قرار داریم و گرمای زیاد را تجربه می کنیم. وبگاه LeaseCar.uk، هفت مشکل رایج خودرو ها در هوای گرم و همینطور راه هایی برای جلوگیری از آن ها را نام برده است که در ادامه می خوانید.

موج گرما می تواند مسائل زیادی را برای خودرو های ما ایجاد کند، اما رانندگان می توانند با انجام بعضی روش های ساده، خطرات را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید

داغ شدن بیش از حد موتور

مهم است که مراقب داغ شدن بیش از حد موتور خودرو باشید، زیرا گرما می تواند به راحتی باعث وقوع این اتفاق گردد. به دمای موتور نگاهی بیندازید، بعلاوه مطمئن شوید که فن خنک نماینده سالم است و سطح مایع خنک نماینده دقیق است تا موتور حال متعادل خود را حفظ کند.

پنچر شدن لاستیک

جاده های داغ به لاستیک های خودرو فشار وارد می نماید و باعث می گردد که پنچر شدن چرخ ها در دما های گرم تر به یک ویژگی رایج تبدیل گردد. مهم است که به عنوان اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از پنچری، فشار لاستیک خودرو را به طور منظم آنالیز کنید و مطمئن شوید که آج لاستیک کمتر از حد مجاز 1.6 میلی متری نیست. برای سفر های جاده ای تابستانی، حمل لاستیک زاپاس هم توصیه می گردد.

آسیب به بدنه

آب و هوای ماه های تابستان به کارگران تعمیر و نگهداری جاده فرصت خوبی برای انجام کار های جاده ای و تعمیر می دهد. با این حال، ایجاد زباله ها و به جای مانده های عملیات تعمیر جاده می تواند این یک خطر بالقوه را برای رانندگان جاده به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از آسیب به خودرو، باید در محدوده سرعت مجاز حرکت کنید و در صورت لزوم برای هر گونه نگرانی یا آسیب بدنه به ماشین، به مکانیک مراجعه کنید.

باتری خراب

این فقط ماه های سردتر زمستان نیست که باعث ایجاد مسائل در باتری خودرو می گردد؛ گرمای زیاد هم روی باتری تاثیر می گذارد. در طول گرما، باتری برای حفظ دمای خنک تر خودرو به سختی کار می نماید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه پلاستیکی مانع جریان هوا روی باتری خودرو نمی گردد. نکته مهم این است که بدانید چقدر از عمر باتری گذشته و چه زمانی احتیاج به تعویض دارد. آغاز آهسته میل لنگ موتور معمولاً نشانه ای برای خرید یک باتری نو است.

ساییدگی کلاچ

در طول هوای گرم و ماه های تابستان، فشار بر کلاچ که ناشی از استفاده بیشتر از آن است بیشتر می گردد. قبل از خراب شدن کلاچ علائم هشدار دهنده ای وجود دارد.

خرابی تهویه هوا

هنگامی که گرما افزایش می یابد، رانندگان برای کاهش دما می خواهند از تهویه هوا استفاده نمایند. برای اطمینان از اینکه تهویه مطبوع خودرو در روز های گرم کار می نماید، آنالیز کنید که قطعات الکتریکی که سوخت تهویه مطبوع را تامین می نمایند، سالم هستند و مایعات خودرو در سطح مناسبی قرار دارند.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2095

به "رایج ترین مسائل ماشین ها در فصول گرم و راه های جلوگیری از آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایج ترین مسائل ماشین ها در فصول گرم و راه های جلوگیری از آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید