سئول از شلیک موشک به وسیله کره شمالی اطلاع داد

به گزارش سفر به تایلند، ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام نمود که پیونگ یانگ دو فروند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک نموده است.

سئول از شلیک موشک به وسیله کره شمالی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های سئول بامداد پنجشنبه از انجام آزمایش موشکی تازه به وسیله کره شمالی این کشور خبر دادند.

ارتش کره جنوبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ دو فروند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک نموده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری است؛ رقمی که به مقدار تمام آزمایش های موشکی این کشور در سال 2021 بود.

پیش از این، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت های موقتاً تعلیق شده را آنالیز نمایند. پیونگ یانگ از اواخر سال 2017 یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش های اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما اعمال نموده است.

کره شمالی در شلیک های یک ماه اخیر خود انواع موشک های از جمله بالستیک، راهنمایی شونده، مافوق صوت و موشک های با قابلیت شلیک از داخل قطار را آزمایش نموده است.

رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر آزمایش موشکی اخیر این کشور، خواهان افزایش توان نظامی کره شمالی شده بود.

پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه آزمایش های موشکی این کشور تمرینی برای دفاع از خود است، گفت تحریم های تازه آمریکا نشان دهنده نیات خصمانه واشنگتن برای انزوا و اختناق پیونگ یانگ است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2004

به "سئول از شلیک موشک به وسیله کره شمالی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول از شلیک موشک به وسیله کره شمالی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید