شورای امنیت ملی کاخ سفید نشستی با موضوع برجام برگزار می نماید

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، تارنمای خبری آکسیوس (Axios) به نقل از افراد مطلع اعلام نمود که با توجه به اهمیت و اضطرار موضوع ایران نزد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید روز آدینه نشست کمیته اصلی شورای امنیت ملی را با محور برنامه هسته ای ایران برگزار می نماید.

شورای امنیت ملی کاخ سفید نشستی با موضوع برجام برگزار می نماید

هدف برگزاری نشست های کمیته اصلی- که در اتاق شرایط و با حضور وزرای دفاع و خارجه و سایر بازیگران مهم حوزه امنیت ملی آمریکا برگزار می گردد- بحث و مصاحبه پیرامون سیاست و خط مشی ها در بالاترین سطح پیش از ارائه هرگونه توصیه ای به رؤسای جمهور آمریکا است.

یک مقام مطلع به تارنمای آکسیوس گفت یکی از موضوعاتی که روز آدینه به بحث گذاشته می گردد، این است که آیا آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران (در ماه ژوئن) به برجام بازگردد یا پس از آن.

وزارت دفاع آمریکا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز از اظهارنظر درباره این نشست خودداری کرد.

لازم به ذکر است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قرار است روز آدینه در یک نشست مجازی با حضور وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه پیرامون ایران مصاحبه کند.

بلینکن همچنین از رابرت اقتصادی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خواست تا یک تیم مذاکره کننده متشکل از دیپلمات ها و کارشناسانی برخوردار از دیدگاه های مختلف نسبت به ایران تشکیل دهد. یک مقام نزدیک به دولت آمریکا همچنین گفت که آنتونی بلینکن حتی از راب اقتصادی خواسته تا افرادی را که دیدگاهی جنگ طلبانه تر نسبت به ایران دارند، در این تیم بگنجاند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1484

به "شورای امنیت ملی کاخ سفید نشستی با موضوع برجام برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی کاخ سفید نشستی با موضوع برجام برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید