ضرورت تجدید نگرش به موضوع آب برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت دوم فروردین، روز جهانی آب، بر تجدید نگرش به موضوع آب برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

ضرورت تجدید نگرش به موضوع آب برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی

متن پیغام محمدرضا پورمحمدی به توضیح زیر است:

آب مایه حیات و سرزندگی و از گران بهاترین نعمات خداوندی است و اکنون که با شیوع ویروس کرونا، با یک بحران دنیای روبه رو هستیم، نقش حیاتی آب در تمام زمینه ها به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، بیش از پیش بر همگان آشکار گشته است.

یکی از بزرگترین آیات قدرت و رحمت الهی، همین نقش پاکیزه کنندگی آب است که به رغم اختراعات بی انتها بشری، هنوز هیچ رقیب و بدیلی برای این عنصر هستی بخش یافت نشده و بهترین توصیه دانشمندان و پزشکان برای مقابله با ویروس های کشنده، استفاده از آب و شست وشواست.

امروز به حول و قوه الهی و با زحمات شبانه روزی دست اندرکاران تلاشگر و بی ادعای صنعت آب، از جریان حیات بخش این نعمت الهی برخورداریم و جا دارد که با وقوف بر اهمیت و ارزش لایتناهی این ماده بی همتا، در حفاظت و حراست از آن بیش از پیش کوشا باشیم.

شعاری که برای روز دنیای آب در امسال از سوی سازمان ملل انتخاب شده، آب و تغییر اقلیم است. بی تردید مردم شریف آذربایجان شرقی، با مشاهده نشانه های شاخص این تغییر اقلیم مانند خشک شدن دریاچه ارومیه، فرونشست زمین و افت سطح سفره های آب زیرزمینی، از نزدیک مفهوم تغییر اقلیم را با تمام وجود لمس نموده و زنگ خطری را که برای حیات آب در دنیا به ویژه در مناطق خشک به صدا درآمده شنیده اند.

امیدوارم با کمک و همراهی همیشگی مردم شریف استان، بتوانیم با اتخاذ تدابیر اندیشمندانه و ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی، کشت و بویژه نگرش به موضوع آب، از بروز عوارض ناگوار تغییرات اقلیمی بیش از این جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 840

به "ضرورت تجدید نگرش به موضوع آب برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تجدید نگرش به موضوع آب برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید