طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سبک قنادی

به گزارش سفر به تایلند، کیک اسفنجی را معمولا به خامه آن می شناسند در صورتی که با ساده ترین مواد هم می توان کیک اسفنجی ساده پخت که نیازی به خامه نداشته باشد. در مطالب قبلی پخت انواع کیک های اسفنجی را آنالیز نموده ایم حال نوبت به طرز تهیه خامه برای آن می رسد. در ادامه طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را با سه روش مختلف برایتان خواهیم گفت تا به راحتی در منزل برای کیک های اسفنجی تان آماده اش کنید.

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سبک قنادی

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

  • سفیده تخم مرغ دو عدد
  • شکر 200 گرم
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • آب لیمو یک قاشق چای خوری
  • رنگ غذا دو قطره

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

1. سفیده ها را بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ احتیاج است که یک کاسه مناسب انتخاب کنید. با یاری هم زن سفیده ها را بزنید تا کف روی آن ظاهر گردد. دقت کنید هنگام جداسازی زرده و سفیده، ذره ای زرده به سفیده نچسبیده باشد. 2 دقیقه زمان مناسبی برای زدن سفیده ها می تواند باشد. بهتر است که از سرعت کم آغاز نموده و به تدریج سرعت آن را زیاد کنید. با این خامه، کیک خامه وانیلی را هم می توانید امتحان کنید.

2. شکر را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سراغ شکر رفته و آن را اضافه کنید. در زدن شکر دقت کنید تا خوب با سفیده ها مخلوط شوند و اثری از آن باقی نماند. بهتر است از شکر دانه ریز استفاده نموده تا بافت خامه تان سفت گردد. از سویی این نکته را هم در نظر داشته باشید که زیاد هم زدن آن منجر به آبکی شدن مخلوط می گردد.

3. وانیل و آب لیمو را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ ، وانیل و آب لیمو را هم اضافه نموده و برای 15 ثانیه با هم زن بزنید. خامه کیک تان آماده است. حال دو کاسه انتخاب و مخلوط را در آن ها تقسیم کنید. رنگ خوراکی دلخواه تان را به آن اضافه کنید. از هر رنگی می توانید بهره ببرید. خامه های فرم گرفته را درون قیف های پلاستیکی بریزید و از آن برای تزئین کیک و لایه های میانی آن بهره ببرید. با این روش به راحتی می توانید در منزل طرز تهیه کیک تولد مدرن را هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ با کرم تارتار

  • سفیده تخم مرغ دو عدد
  • شکر سفید یک پیمانه
  • آب یک سوم فنجان
  • کرم تارتار یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

1. شکر و کرم تارتار را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ و کرم تارتار قابلمه مناسبی انتخاب کنید. آن را روی حرارت میانه رو به بالا بگذارید. شکر، آب و کرم تارتار را در آن ریخته و مدام هم بزنید. در این مرحله شکر باید خوب حل گردد و حباب های شربت نمایان گردد.

2. سفیده و وانیل را مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ و کرم تارتار کاسه ای انتخاب نموده تا سفیده های تخم مرغ را در آن بزنید. سفیده را آن قدر بزنید تا کف کند. در ادامه شربت داغ را کم کم به سفیده زده شده اضافه و با دور میانه هم بزنید. 7 تا 10 دقیقه زمان مناسبی برای هم زدن است تا قله های سفتی از خامه با سفیده تخمه مرغ تشکیل گردد. حال که خامه کیک تان آماده است می توانید از آن برای تهیه کیک اسفنجی خامه ای هم بهره ببرید.

نکات تکمیلی برای تهیه بهتر خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

خامه کیک با سفیده تخم مرغ به راحتی و سریع آماده می گردد با این حال احتیاج است فوت و فن هایی را بدانید که در قالب پرسش و پاسخی کوتاه در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

روش دیگری برای آماده کردن خامه کیک با سفیده تخم مرغ وجود دارد؟

بله. در روشی دیگر با مواد لازم گفته شده در بالا می توانید سفیده تخم مرغ، نمک، شکر و آب را با یکدیگر مخلوط نموده و درون یک کاسه بریزید. کاسه را با یاری سه پایه روی یک قابلمه آب در حال جوش (روش بن ماری) قرار دهید. قابلمه را روی حرارت میانه گذاشته و آن را برای 3 دقیقه مدام هم بزنید. با این کار شکر کامل حل می گردد. حال آن را به یک کاسه بزرگ تر منتقل کنید و با هم زن با سرعت میانه رو به بالا برای 3 دقیقه بزنید. بعد از 3 دقیقه باید قله های سفت و براقی تشکیل گردد. بعد از تماشا آن ها دیگر هم نزنید. حال سرعت هم زن را کم نموده و به آن وانیل را اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا یک دست گردد. بعد از آماده شدن خامه کیک تان، آن را سریع بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما طرز تهیه کیک هویج اسفنجی است.

در تهیه خامه کیک با سفیده باید چه نکات دیگری را رعایت کرد؟

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید سرد بودن تمامی مواد ضروری است. به این معنا که سفیده تخم مرغ را می توانید در فریزر بگذارید تا کامل خنک گردد سپس آن را بزنید تا بهتر فرم بگیرد. حتی بهتر است تیغه های هم زن را هم در فریزر گذاشته و بعد از خنک شدن بهره ببرید. برای شبیه شدن طعم و مزه آن به خامه های قنادی، در پایان می توانید دو قاشق غذاخوری بستنی وانیلی به آن اضافه کنید. طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی را با این خامه به راحتی می توانید امتحان کنید.

برترین راه تشخیص خامه کیک فرم گرفته چست؟

شما باید به پره های هم زن خود دقت کنید. با به جا ماندن رده پره های هم زن روی خامه، می توان گفت که خامه کامل فرم گرفته است.

تا چه زمانی می توان خامه را نگه داری کرد؟

خامه را برای3 سه روز می توانید در یخچال می توانید نگه داری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که آن را در ظرف دردار بریزید و قبل از خراب شدن سریع مصرف کنید. خامه را بعد از خارج کردن از یخچال با هم زن دوباره بزنید تا فرم بگیرد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2247

به "طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سبک قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سبک قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید