عملکرد خوب وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سفر به تایلند، عباس آسوشه معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی گفت: وزارت ارتباطات نسبت به دو سال قبل در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات عملکرد خیلی خوبی داشته است. البته وزارت ارتباطات باید در این زمینه بیشتر کوشش کند تا به بهترین نتیجه در حوزه زیرساخت شبکه ملی دست پیدا کنیم.

عملکرد خوب وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات

آسوشه اضافه نمود: در کشور دو مفهوم به نام های فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات وجود دارد که شبکه ملی اطلاعات فقط زیرساخت ارتباطی کشور را و فضای مجازی المان هایی مانند خدمات سلامت، خدمات دولت و تجارت الکترونیک و محتوا را شامل می گردد که بر بستر این زیرساخت رشد می نماید.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر کسی می گوید این خدمات جزئی از شبکه ملی اطلاعات است، تعریفش اشتباه است. این دو با یکدیگر در ارتباط هستند اما نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. قاطی شدن این دو موضوع با یکدیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ما را دچار مشکل نموده است.

وی اضافه نمود: تعریفی که وزارت ارتباطات از شبکه مجازی دارد و در جهت جهت آن گام برمی دارد تعریف درستی است؛ اما مردم و گاهی مسئولان زمانی که با مشکل محتوایی و خدماتی برمی خورند، به اولین مرجعی که اعتراض می نمایند وزارت ارتباطات است. به عنوان مثال وقتی خدمتی را در دولت الکترونیک نمی گیرند یا وقتی در دریافت خدمات الکترونیکی بهداشت مسئله ای برایشان پیش می آید، بازهم سراغ وزارت ارتباطات می روند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه آسوشه با بیان اینکه متولی لایه خدمات و محتوا نیز از قبل مشحص است، گفت: متولی محتوا وزارت ارشاد و خدمات نیز همان متولیان قبلی هستند. به عنوان مثال خدمات بهداشت، وزارت بهداشت است.

وی اضافه نمود: بعضی از دستگاه های ما هنوز ضرورت فضای مجازی را درک ننموده اند. هنوز فکر می نمایند فضای مجازی قسمت کوچکی از وظایف آنها است، چرا که قوانین و مقررات در این حوزه ها آن گونه که اکنون احتیاج است، تغییر ننموده و به همین دلیل وزارتخانه ها آمادگی قدم برداشتن در این جهت را ندارند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 203

به "عملکرد خوب وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد خوب وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید