لزوم ترجمه آثار بزرگان اسلام برای پیشرفت طب اسلامی

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: رئیس موسسه مطالعات اسلامی مک گیل کانادا گفت: برای پیشرفت طب اسلامی باید متون عربی بزرگانی چون ابن سینا به فارسی ترجمه شود.

لزوم ترجمه آثار بزرگان اسلام برای پیشرفت طب اسلامی

مهدی محقق در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی سیره نبوی در طب اظهار کرد: در تمدن اسلامی آثار بسیاری وجود دارد که به لحاظ غنای علمی در سراسر جهان بی نظیر است و برای پیشرفت جوامع اسلامی باید از این آثار استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای ترویج مطالعات اسلامی در جهان نیازمند ترجمه خوب و دقیق هستیم، گفت: باید علوم اسلامی در همه ابعاد تاریخی، فلسفی، ادبیات و طب ترجمه شود تا همه جهان با آثار ارزنده اسلامی آشنا شوند.

رئیس موسسه مک گیل کانادا اضافه نمود: بر همه فعالان عرصه علم به ویژه دانشجویان لازم است تا بیش تر با آثار اسلامی انس بگیرند و در تحقیقات خود بیش تر از این آثار استفاده کنند.

محقق با بیان اینکه طب اسلامی تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این آثار به زبان عربی است و باید با ترجمه آن از عربی به فارسی زمینه استفاده همگان را فراهم کرد.

وی شرح داد: در اروپا تا قرن 19 آثار ابن سینا و دیگر پزشکان جهانی اسلام به لاتین ترجمه می شده و هم اکنون نیز در تحقیقات پزشکی از این آثار استفاده می شود.

محقق درباره جایگاه ایران در علوم پزشکی در جهان نیز گفت: درخشش بی نظیر بسیاری از دانشجویان در عرصه پزشکی در جهان مایه مباهات همه است، اما این روند پیشرفت باید تداوم داشته باشد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 263

به "لزوم ترجمه آثار بزرگان اسلام برای پیشرفت طب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ترجمه آثار بزرگان اسلام برای پیشرفت طب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید