مسکو مخالف کشته شدن غیرنظامیان در میانمار است

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) امروز دوشنبه به تحولات اخیر در میانمار واکنش نشان داد.

مسکو مخالف کشته شدن غیرنظامیان در میانمار است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت که مسکو اقداماتی که منجر به تلفات غیرنظامیان می گردد را به شدت محکوم می نماید.

دیمیتری پسکوف در این باره اضافه نمود: بسیار نگران هستیم و رویدادهای میانمار را با دقت زیادی رصد می کنیم. روسیه روابط طولانی مدت با میانمار دارد که ما برای آن ارزش قائل هستیم. ما هوادار این هستیم که میانمار مسائل داخلی خود را حل نماید.

از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در فوریه امسال میلادی، این کشور صحنه اعتراضات سراسری است.

ارتش میانمار روز اول فوریه امسال در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز 6 فوریه شروع شد و کماکان ادامه دارد و تا به امروز در شهرهای مختلف این کشور بیش از 700 معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1585

به "مسکو مخالف کشته شدن غیرنظامیان در میانمار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو مخالف کشته شدن غیرنظامیان در میانمار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید