واشنگتن: به دنبال همکاری نزدیک با اروپا درباره ونزوئلا هستیم خبرنگاران

به گزارش سفر به تایلند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور به دنبال همکاری با اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی درباره ونزوئلا است.

واشنگتن: به دنبال همکاری نزدیک با اروپا درباره ونزوئلا هستیم خبرنگاران

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز آدینه گفت که آمریکا به دنبال همکاری نزدیک تر با شرکای بین المللی خود از جمله اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی است تا آن چیزی را که به ادعای آمریکا دموکراسی است، به ونزوئلا بیاورد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: آمریکا به همکاری به وسیله تمامی عرصه ها برای حمایت از مردم ونزوئلا و حمایت از خواسته آنها برای حقوق بشر و دموکراسی ادامه خواهد داد.

پرایس اضافه نمود: ما به دنبال تقویت هماهنگی با شرکای بین المللی بوده و آنها شامل اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی، گروه لیما، گروه تماس و دیگران در راستای انتقال دموکراتیک صلح آمیز در ونزوئلا هستیم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته نیز به خوان گوآیدو سردسته مخالفان ونزوئلا گفت که ایالات متحده از ادامه فشارهای چند جانبه بر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پشتیبانی می نماید.

یک مقام کاخ سفید اخیرا به یک خبرگزاری انگلیسی گفت که دولت آمریکا برای کاهش فشار تحریم ها علیه ونزوئلا عجله ای ندارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت که اگر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اقدامات اعتماد سازی را انجام دهد و نشان دهد که آماده است تا با مخالفان به طور جدی مذاکره کند، آنگاه دولت آمریکا تحریم ها را کاهش می دهد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بعید می داند جو بایدن به زودی فشار موجود بر ونزوئلا را کاهش دهد، مدعی شد که تحریم های موجود به اندازه کافی مقررات ویژه ای برای اجازه ارسال یاری های بشردوستانه برای یاری به ونزوئلایی ها برای کنار آمدن با مسائل مالی و بیماری همه گیرکرونا دارد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس سوم بهمن ماه سال 1397 در اقدامی غیرقانونی گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجدداً به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، حزب رئیس جمهور ونزوئلا موسوم به حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و احزاب متحد رئیس جمهور این کشور پیروز به کسب اکثریت کرسی های پارلمانی شدند. با این حال گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می شد، گفت: ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی عظیم برای دموکراسی است.

رئیس جمهور ونزوئلا هشدار داده تا زمانیکه اروپا سیاست های تحریمی خود را کنار نگذارد، کاراکاس وارد هیچ گونه مذاکره ای با این اتحادیه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1540

به "واشنگتن: به دنبال همکاری نزدیک با اروپا درباره ونزوئلا هستیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: به دنبال همکاری نزدیک با اروپا درباره ونزوئلا هستیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید