ملی پوشان تکواندو ایران رقبای خود را شناختند

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به اینچئون، در زمان برگزاری این مراسم مسئولین برگزاری در اقدامی عجیب اعلام کردند که تکواندوکاران زیر 17 سال اجازه حضور در مسابقات را ندارند که علی رقم ثبت نام و صدور آی دی کارت 4 تکواندوکار از کشورهای ایران (کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 62- کیلوگرم)، تایلند، بنگلادش و تاجیکستان از قرعه مسابقات کنار گذاشته شدند.

ملی پوشان تکواندو ایران رقبای خود را شناختند

اما رقابتهای تکواندو در این دوره از مسابقات از روز سه شنبه شروع می گردد که سه نماینده ایران در همان روز نخست به دیدار رقبای خود می روند. یوسف کرمی سرگروه تیم ملی با دو طلای دوحه و بوسان ، در فینالی زودهنگام با جسور بایکازوف دیدار خواهد نمود. این تکواندوکار ازبک که طلا و نقره قهرمانی آسیا و مدال برنز گرندپریکس قزاقستان را در کارنامه دارد، یکبار در فینال قهرمانی آسیا 2014 و با ناداوری، مقابل کرمی به فزونی دست یافته است.یوسف کرمی نماینده وزن 87- کیلوگرم کشورمان، در ادامه و در صورت فزونی باید با نماینده اردن مبارزه کند.

مسعود حجی زواره دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی آسیا، اولین نماینده ایران خواهد بود که در وزن 74- کیلوگرم ابتدا با تام دونگ از ویتنام مبارزه می نماید و در صورت پیروزی یکی از تکواندوکاران هند، نپال و لبنان حریف او خواهند بود.

سوسن حاجی پور در وزن 53- کیلوگرم، دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی گوانجو، ابتدا با فریزا الدانگوروا از قزاقستان (دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی آسیا) مبارزه خواهد نمود و در صورت فزونی با برنده دیدار ساریتا از تایلند (نایب قهرمان دنیا و دارنده مدال برنز آسیا) و نیکولاس چام از فیلیپین (نایب قهرمان آسیا) رو در روی می گردد.

چهارشنبه نهم مهرماه در روز دوم این مسابقات مهدی خدابخشی قهرمان آسیا و دارنده مدال طلای گرندپریکس قزاقستان، ابتدا با بهادر آریه از نپال مبارزه می نماید و در ادامه باید به مصاف برنده دیدار هیدونری اباتا از ژاپن و نبیل تلال از اردن، دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گوانجو برود.

همچنین سجاد مردانی، نایب قهرمان دنیا و دارنده مدال طلای ارتش های دنیا، در وزن 87+ کیلوگرم فینالی زودهنگام دارد و باید با نماینده کشور میزبان مبارزه کند. مردانی در نخستین گام با چولهو جو که در کارنامه خود طلای دنیا در سال 2011 و نایب قهرمانی آسیا در سال 2014 را در اختیار دارد دیدار خواهد نمود. این بازیکن کره ای تاکنون 2 بار با تکواندوکاران ایران مبارزه نموده است. یکبار مقابل کوروش رجلی در قهرمانی دنیا 6 بر 5 به فزونی دست یافته و یکبار هم در رقابتهای قهرمانی آسیا 2014، با نتیجه 6 بر 3، برابر مرتضی شیری پیروز شده است. مردانی در صورت فزونی باید با برنده دیدار هند و لبنان مبارزه کند.

تیم ملی تکواندو بانوان ایران

در بخش بانوان، سمانه شش پری کاپیتان تیم ملی کشورمان، در وزن 57- کیلوگرم در اولین گام به مصاف مارسیکا هالیندا از اندونزی می رود و در صورت فزونی با محبوبا شاریپوا از تاجیکستان که دور اول با قرعه استراحت رو به رو بوده است؛ خواهد رفت.

پنجشنبه دهم مهرماه در روز سوم مسابقات تکواندو بهنام اسبقی، قهرمان دنیا و آسیا و تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان پس از یکدور استراحت با برنده مبارزه سعید صالح از قطر و تینگ فان از ویتنام رو در رو می گردد. ضمن اینکه شکرانه ایزدی تکواندوکار وزن 67- کیلوگرم کشورمان، پس از یکدور استراحت باید با برنده دیدار آیشا شاکیا از نپال و ژینگ لیو از ماکائو دیدار کند.

در روز پایانی رقابتهای تکواندو آدینه یازدهم مهرماه فاطمه روحانی در وزن 73- کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس با برنده دیدار برونئی و پاکستان مبارزه می نماید. روحانی در صورت پیروزی در این مرحله تکواندوکارانی از هند و کویت را پیش رو دارد.

اکرم خدابنده، تکواندوکار وزن 73+ کیلوگرم کشورمان نیز، در اولین گام به مصاف داوین سورن از ماکائو (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا) می رود و در صورت فزونی با برنده دیدار نپال و ماکائو مبارزه خواهد نمود.

فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدارش، محمد خلیفه از اردن را پیش رو دارد. این تکواندوکار مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.عاشورزاده که مدال قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در صورت فزونی در این دیدار باید با پن یک کاراکت از تایلند (دارنده مدال طلای نوجوانان دنیا و طلا و نقره قهرمانی آسیا) مبارزه می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 355

به "ملی پوشان تکواندو ایران رقبای خود را شناختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوشان تکواندو ایران رقبای خود را شناختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید